|
|
|
|---|---|
LEL |
Jag vet att frågan har varit uppe innan men men hur stor skillnad är det mellan (88-95årsmodell)520 525 528 535 , i bensin förbrukning , och vilken är mest köpvärd om man tänker på bensin förbrukning/motor kraft. För om det skiljer type 1 dl blandad körning mellan 520 och 528 så är ju valet själv klart 528 |
|
Den frågan du ställer finns det tyvärr inget rakt svar på.... Du kan få tusentals olika bud... Exempelvis så kan en hårt körd/sliten 520 95a dra mer bränsle en en 525/530 tom en 540, om bilarna är välskötta.. Jag tycker att du skall börja i rätt ände... Se till att hitta ett välskött dokumenterat exemplar,som går som den skall(M-testa!!) och utifrån det kan du sedan se vad den bilen drar på den eminenta modellguiden som finns här på BMWpower, med en liten avikelse pga av åldern på motorn.. Lycka till. Mvh Dexx |
|
|
hej! nå när jag var å hämtade min bil från Göteborg å körde upp den till Norrbotten.Så drog den ca 0.76l/mil,på stan när jag kör så ligger jag på ca 1.1 liter/mil och då får man pressa bilen också! Peter (Bmw 525i 24v-91) |
|
|
Hejsan, 528 har inte funnit som modellbeteckning på e34 karossen. Det fanns dock 530 88-92 en treliters tvåventils sexa på 188hk, 93-95 var det en fyrventils v8 på 218hk. Generellt sett är 525 den modell som ger mest kraft för minst förbrukning. Har ägt 530 själv, den var relativt törstig (0,9-0,95 på motorväg och 1,2-1,3 i stan med sommardäck), dock en mycket trevlig motor, silkeslen verkligen. Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.