|
|
|
|---|---|
foppa21 |
tja! kan man lastbils reg. en 525 tds sedan. jag har hört att man måste ta ut baksätet och sätta in ett galler. man vill ju inte köra utan baksäte. men såg en annons på power börsen om en 525 sedan som var lb. reg.. jag såg inte att den hade last galler. skatten blir ju betydligt billigare 6000 mot 900. hoppas att jag får ett bra svar mvh foppa |
|
Länk Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Stämmer precis. Att bilen du såg inte hade lastgaller beror på att många (de flesta?) tar bort lastgallret o sätter dit baksätet efter regbes. Men till varje bes. måste lastgallret dit o baksätet bort igen. O så hoppas man att inte polisen stoppar en. Kör så det ryker |
|
|
Det är rätt, man ska sno staten på pengar så mycket man kan! |
|
mackan325 |
Vad tror ni försäkringsbolaget tycker om t.ex. en personskada på någon som sitter i det olagliga baksätet på en LB bil vid en olycka? Ibland är det bra att tänka lite längre än näsan räcker.... |
|
Mackan: det har har diskuterats tidigare här hurvida försäkringen gäller om man kör med säte i när man har lb-reggat, och det gör den tydligen. BMW CS #5139 |
|
|
enda polisen kan göra är att kräva att du ska visa upp bilen på polisstationen me gallret i monterat.... försäkringen gäller inte för dom som sitter i baksätet vid en ev. olycka om bilen är lb-reggad Riktiga män luktar diesel |
|
|
nja ASB för reg.bes. a 900:- (??) inte sant Jeppe?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
"Dieselpower" Vars har du hört att försäkringen inte ska gälla för dom som sitter bak? Jag har frågat ett antal försäkringbolag,och försäkringen gäller vid personskada. Även fast bilen är lastbilreggad,därimot så kan det bli strul att få ut nåt för bilen om man är vållande. Men det ska bevisas att det är pågrund av att du använder bilen utan galler och med baksäte som olyckan har skett. "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
Föreläggande om registreringsbesiktning blir det normalt, uppvisande för polis ska det aldrig kunna bli när ett fordon byter klass. Avgiften är en knapp tusenlapp... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado: Finns det några minimimått som gäller för lastytan (hittade inga sådana mått på länken du angav)? Tänkte lastbilsregga VW Lupo 3L (helbilsgodkänd), problem tror du? Behövs CoC dok? Några andra intyg förutom från tillverkaren av lastskydd + öglor? Tack på förhand M V H Stephan |
|
| Kan inte tänka mig att det skall vara några problem med Lupon,grannen har lastbilsreggat sin Polo-90 och så mycket större är väl inte den.Dessutom har han gjort gallret/öglor själv och fått det godkännt. | |
|
jag fick de till svar av nått förs. bolag(kommer ej ihåg vilket) när jag ringde och kollade upp hurvida föräkringarna jäller om man har en lb-reggad personbil med baksäte ist. för galler... tänkte lb -regga min bil men efter att jag fick de som svar så struntade jag i de.. Riktiga män luktar diesel |
|
|
STEPHAN: Lastutrymmet ska vara antingen minst 175cm långt, eller minst 50% av kupéutrymmet. Intyg på lastförskjutningsskydd och surrningsanordningar räcker bra... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ok, tack för infon :) M V H Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.