|
|
|
|---|---|
|
Är det ngn som har jämfört prestanda? B3 har bättre aerodynamik med M3 har mer kraft. Vinner M3 i alla prestandakategorier? Sport Auto Supertest gjorde en B3 SwitchTronic 0-200 km/h på 21,3 vilket är lite väl slött. 545i manuell är tex snabbare. Undra vad som kan skalas med en manuell växellåda? Under 20 s månntro? Toppfarten (266 km/h) är en liten besvikelse men 0-100 km7h går riktigt snabbt för att vara en automat (5,5 s). Erfarenheter, i synnerhet jämfört med M3 3,2 uppskattas! | |
|
Har kört båda från stillastående till ett riktmärke, vid denna punkt var båda uppe i 185 km/h. Detta var vid två olika tillfällen så ytterligare skillnad när det gäller prestanda har jag svårt att uttala mig om. Kvalitetsskillnaden är ju annars enorm 3.3'an känns ju som en 15 år modernare bil. /Mange |
|
|
Tack för ingon! Låter ju lovande! Yupp, E46 B3 ser verkligen snygg ut och en Touring hade varit kul att ha! E46 har ju DSC och är som du säger en modernare bil. Men M3 3,2 har ju en så underbar motor och är snabb... Har du jämfört din B3 mot några roliga bilar som tex Porsche 911? Med M3 3,2 tog man ju lätt alla 911, åtminstone fram till 320 hk kom. Ej Turbo och GT3 inträknade :) Boxter S är alltid lika roliga att köra ifrån. |
|
|
Har kört mot bla m5 3.8 som jag tog rätt smidigt. Åkte däremot 996 Turbon för en vecka sen, fy fan vad den gick... Tänkte sälja Coupén nu till fördel för en kombi, får se om det blir en B3 eller nåt annat kul. |
|
MJ_MJ_MJ |
Nya Alpina femman lär ju bli rätt häftig... Samma motor som i nya B7:an. Kompressor, 500hk och 700nm... :) kan inte bli fel helt enkelt. |
|
[MaNgE]: B3 S Touring tycker jag du ska ha, eller kanske B10 V8 S, lite för stor kanske. Bra jobbat mot en M5 3,8, upp till 200 ska en B3 nog vara snabbare men ngn gång mot 260 km/h kommer nog M5an om (om toppfartspärren är borta). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.