AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
893

Nyglad ägare till 540iA

I onsdags fick jag äntligen hämta min importerade 540iA-01 hos bilhandlaren och det var ju en underbar känsla att sätta sig i bilen o upptäcka att bilen fortfarande var så fräsch att det luktade "nybil". Ännu roligare att starta motorn o höra denna ljuva musik, för att inte tala om att köra den. Till saken hör att jag aldrig provkört 540 innan.(Snacka om att köpa grisen i säcken).

Hur som helst så vill jag med med detta inlägg ge min bild av 540 efter 2 dagars körning(50 mil). Kan bara säga ett ord...."wunderbahr".Bilen är ju helt grym, gasar man på lite så vill den ju bara mer o mer o mer.....Att köra bilen är som att älska långsamt, man njuter i fulla drag men vet att det finns kapacitet under huven till himmelska höjder. Kort sagt, jag har aldrig upplevt något liknande i körglädje o komfort(då har jag suttit i många bilar). Sedan är det väl lite bonus med all utrustning såsom TV, navi osv. osv...(lite småkul att vänta i bilen vid affären o kika på nyheterna). Sist men inte minst..stort + till sportratten o servotronic...Vore kul om ni andra 540-ägare skrev ett par rader om era intryck av bilen.
Plumber
Grattis till din 540!
Jag var i tyskland och hämtade min för ungefär 3 veckor sedan. Kunde inte beskrivit känslan bättre själv! Helt ärligt så är jag grymt nöjd, vilken bil! "Weltklasse"!
Fast en annan tittar hellre på sporten utanför affären... ;)
Vi köpte våran manuellt växlade 540 i oktober iår...
Helt grym tycker jag!
Nåt så sjuk komfortabel trots sportchassi, 18" hjul och sportstolar...
Sen så drar den nåt enormt...
speciellt på fyran imponeras jag av trycket!

Sen en sån sak som att bara stänga dörren tycker jag är lite rolig på 540n...
Man kan nästan ta det som lite styrketräning :D
Vilka känsla alltså!
sebbe_bmw
tp_88:
Är dörren för tung för dig?

Du får be pappsen att köpa en bil med softclose dörrar eller få ett träningskort på närmaste gym...

Kunde inte låta bli bara!

Sebbe
Ri
240
Richard V8
540iAM -00
Ja det är ju inte direkt tråkigt att köra bil nuförtiden :)
Köpte min i juli-03 och är helnöjd.
Var bara tvungen att byta till sportavgas så man får lite mera v8-sång.

Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Richard V8:Vad för sportavgassystem monterade du?Fick du göra några ingrepp på bakkjolen??Funderar nämligen själv på att montera ett Supersprint system på min 540ia -97.....

BMW CS Nr:05043
Mvh Ricke
sebbe>> Nu va du rolig va!?!

För det första var det menat som en positiv sak... Bilen känns enormt välbyggd...

Sen så tränar jag faktiskt mycket styrketräning ( 6h/v ungefär.. ) så det så :D!

Tolkar ditt inlägg som ett ironiskt sådant!
Ricard v8>> Hur blev ljudet?
Mycket högre?
Vilket fabrikat valde du?
Ri
240
Richard V8
540iAM -00
Jag åkte till Ferrita i köping, där kan man välja utseende och ljud själv på plats.
Jag valde 2*3", tycker det ser bra ut.
Jag har M-spoiler och där får man kapa lite i plasten men det syns inte, dom är ju vana med specialbyggen.
Ljudet är ganska diskret, trodde det skulle låta mer, men jämför man med orginal som är helt tyst så är det lite roligare (knepigt att beskriva ljud med text)

Synd att man inte kan posta bilder i det här forumet, skulle vara lite enklare då :-(

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.