AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
534

bakaxel & motor e34

halloj bmw bröder o systrar!

jag har hittat ett lämpligt tidsfördriv i en 525 e34 med "trasig" bakaxel. vad tror ni en bättre begagnad bakaxel kostar?
för det är väl lika bra att byta hela sk*ten, eller ska man försöka renovera? killen som hade den sa bara att den var "trasig", han visste inte exakt vad som var knas. ska ev. och kika på den på söndag. verkar skapligt fräsch förutom bakaxeln då...

sen en till fråga. motorn hade gått rätt långt 25 000+ och börjat knacka lite, hur mycket får man ge för en utbytesmotor i hyffsat skick? tänkte bara höra ifall om det skulle bli allt för mycket pengar och jobb för att få den som sitter i i ett bra skick.
*otålig*

vad tror ni om mitt tilltänkta "projekt"?
6000 spänn för bil med småkass motor och helkass bakaxel?
är det något att satsa på? garage och alldeles för mycket tid över har jag iaf :)
K.
151
K.N.
525iA Touring -93
Årsmodell, skick, utrustning???
Jag som är lite lat skulle nog hellre köpa en fräsch, blir nog billigare i slutändan än det du vill göra. Renoveringar lönar sig bäst på nyare bilar. Eller köp ett par halvfräscha och putsa upp i ditt garage och sälj, så får du en slant över för besväret (mycket tid över brukar betyda dåligt med grus?).

Vorsprang dürch Wirkungsgrad.
det är en 89'a, karossen är jäkligt fräsch, lackad utvändigt för 2 år sedan, inte så mycket utrustning t-lucka, el-speglar.

jo slantar är det lite halvklent med då jag varit arbetslös sen innan jul, men den som spar han har i sina hemliga gömmor ;)

anledningen till att jag funderar på denna bil är att jag har som sagt alldeles för mycket tid att slå ihjäl och den är billig i inköp, och jag kan renovera allt eftersom jag har pengar över.
en färsch 525 kostar ju en hel del. har fått lite mer info om bilen idag oxå. har gjort en liten kalkyl och det som ska bytas/renoveras på bilen kommer att gå på ca. 12-13 000, så hela projektet landar på strax under 20 papp. och det tycker jag är helt ok för att få en fin 525'a, och arbetet har jag inte något emot att göra själv.
"jag kan renovera allt eftersom jag har pengar över"
läs: jag kan sprida ut renoveringen över en längre tidsperiod allt eftersom kulorna trillar in. nyvaken.. min verbala förmåga har inte kommit igång ;)
Sök här Länk så hittar du nog det du behöver !

Lycka till...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.