AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.748

E46 coupe!

Sida 2 av 2
Jag fick då spel på dom långa dörrarna vilket gjorde det omöjligt att ta sig ur bilen utan att skita ner jacka och byxor.
Att B-stolpen sitter så långt bak gör ju att man bör vara gymnast för att få på sig bältet... Vilket resulterade i att jag mest körde utan bälte. Jag köper inte en till E46 coupe trots att dom är grymt snygga.
Smutsiga kläder pga lite utrymme att öppna dörren på parkeringar om det inte framgick.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Om man använder komfortöppning/stängning av rutorna tycker jag att de breda dörrarna inte är nåt stort problem. Och visst är den snygg...

My Bimmer is my mistress
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tretretti: Har du sålt din bil ännu?
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Den är ute på marknaden, men marknaden ligger fortfarande i ide. (Se tråden på 7-forumet om Soki och hans 728). Men den ska bort under våren. Får se hur länge jag överlever utan den...

My Bimmer is my mistress
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Tretretti: Hur mycket begär du för din bil? Va har den för utr navi/tv H&K ? Är jäkligt sugen på en sån nu när 5-seríen e borta.

Sebbe

Bmw om du älskar att höras..
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Sebbe,

gå in på www.bytbil.com och titta på Thomas Sund Bil i Stockholm som hjälper mig sälja den.

Bilen har tyvärr inte navi eller HK men är fantastisk i övrigt.

My Bimmer is my mistress
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Tjena gott folk.

Har kikat på massor me inlägg om att 330in är väldigt mycket piggare än 328:an.. Har nu under helgen fått tillfället att provköra både 330 cabb och vanlig samt en 328 coupe givetvis.

Såååå mycket piggare är inte 330in än 328an som många påstår. Men däremot, lite skumt att 330in hade lägre bensinförbrukning. ska d vara så?

Annars är det samma kaross. Det som är så enormt fult med en 328a är ju den där gamla 3ekrade ratten, den är så tunn och obekväm.

Ha d bäst

Sebbiis: Totalt rätt reflektioner. Bilarna är nästan exakt jämnsnabba. 330 Cabben är tung och är nästan en halv sekund efter 330ci till 100. Dvs jämnsnabb med 328an.
Prova en 330ci o se om dina reflektioner består emot 328an.

Att bensinförbr är lägre på 330 stämmer inte. den drar marginellt mer än 328an. störst skillnad är det vid stadskörning.

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Hejsan gott folk.

Är påväg att köpa en 328CI E46 -00.

Jag får bilen för 195.000:- efter att prutat en del.
Det är en svensksåld coupe med all tänkar utrustning inkl navi/tv/HK faaaaast utan taklucka :-( . Men det går att leva med det.

Är det ett bra pris eller är det för mycket? Får även 18" sommar och 17" vinter fälgar/däck.

Bilen finns på: Länk

I varberg.

Va tycker ni? Kan man få billigare sv-såld med den utr?

Mvh

Sebbe

snocrash
Bra pris! Jag hade iallafall slatt till om den tacker det behovet man har av extrautrustning.

Xenon, navi och HK ar ju ett MASTE,

sen hade jag lagt till takluckan och bytt traepanelerna (gubbigt)mot aluminum paneler, vilket imho ar ljusare o snyggare.

Mitt tipps ar att du hittar en bil som precis matchar din bild.
Det ar jakligt trist att kopa nagot som kanske ar 10-20k billigare men som sedan inte stammer overanns med onskelistan man hade.. Jag var sjalv nara att gora det misstaget och ar idag mycket glad att jag vantade 2 veckor langre till jag verkligen hittade "min" bil. :)

Om du ska hitta billigare sa blir det nog inte fran en bilforhandlare men kanske en privatperson, da kan du dra av yttligare 10k.

En kvarts miljon utan sportstolar, hk eller navi? Antar att priset är satt för att bilfirman vill ha en slant åxå :-)
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Det som jag är lite skeptiskt mot bilen är att det är grått skinn och att det saknar taklucka annnars är den helt fin.. Jag tror inte ens man kan få tag i likadan i tyskland för dom pengarna. Dessutom är den svensksåld.

Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Då jag köpte min bil hadde jag helskinn på första valg, halvskinn på andre valg. Heldigvis ble det helskinn. Nu som jag har haft bilen ett tag så skremmer det mig hur jag tenkte. Att jag kunne vurdere halvskinn - och även en bil utan sportstolar ... osv.

Se till att du inte gör något dumt och blir besviken!
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Grått skinn är ovanligt, men jag tycker det är mycket snyggare än svart. Åk och se på bilen. I längden kan det vara skönt med en ljus interiör. Det finns ju också olika gråa nyanser.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.