AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
472

vad väljer du?

Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
En snygg exteriör och en snygg interiör (subjektivt iofs.) räcker för det mesta, utöver den vanliga körglädjen som utmärker en BMW. Aktiv styrning, aktiv farthållare, känns mer som passiv körning, nån som saknat dessa finesser förresten?(med facit i hand) Vad väljer ni, en "snygg BMW" eller en med en massa nymodigheter som man klarat sig utan förr?
/Anders
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Det var ingen som saknade AC, elhissar, servobromsar eller vindrutespolare heller innan de fanns.

Själv väljer jag en snygg BMW med nymodigheter.

My Bimmer is my mistress
K.
151
K.N.
525iA Touring -93
Efter att ha läst en del här och annorstädes skulle jag snarare passa mig en hel del med kvaliteten på post-e34 modeller. Främst då rost, men rosten borde vara en indikator på en generell sänkning av kvalitetsribban.

Vorsprang dürch Wirkungsgrad.
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
tretretti!
med "utan förr" menade jag inte 1950 talet(skulle kanske ha påpekat detta).Jag tror att jag är en lika bra bilförare med eller utan nymodigheter, a' la 2004! Hur är det i ditt fall, bara spekulationer?
/Anders
Cl
90
ClaesSjöberg
520dA -13 (+ K1600GT -14)
Sigdarve:
Alla tillverkare försöker naturligtvis vara först med någonting i bilbranschen, för att ta marknadsandelar naturligtvis. Men det känns som om teknikhysterin har accelererat de senaste åren tack vara datorernas inträde. I framtiden kommer det mer och mer krystade tillbehör som ingen har efterfrågar. Men som i och för sig kan vara kul att ha lite då och då. Jag har testat ”aktiv styrning” och visst var det smidigt vid fickparkering. Men nästan 13 papp! Nä, det där ser jag mest som ett handikapphjälpmedel.
Samma med PDC för 8000:-. En riktig karl lär väl sig var man har kanterna på bilen! Herrgud, det är kärringvarning på det tillbehöret. OK, för nybörjare och gamla tanter, men inte för en BMW-pilot.
Och vad koster det inte sedan när allt detta börjar krångla efter 10 000 mil? Då gnuggar BMW Service sina händer. Och andrahandvärdet sjunker ännu mer!
/Claes
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.