|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Allså nu har jag dragit så här. Signal kablar i mitten av bilen. Högtalar kablar 2 st på höger o vänster sida under listen. Direkt ström från batteriet. av störnings filter i mellan ligger vid batteriet. o ändå får jag tjut ljud i högtalarna de brusar o har sig. är högtalarna sönder eller? Har även testa o kört högtalar kablar direkt från cd spelaren men blir lika mycket tjut ljud? är genratorn paj eller? VAD GÖR JAG? |
|
|
Svårt på distans att ge tips på detta. Jag skulle försökt med ny stereo, alternativt provat att lossa allt utom ström och högtalare på den, även monteringen i chassiet och antennkabel osv, dvs allt som kan ge kontakt med bilens jord/chassi. Generatorn kan inte uteslutas, ripplet bör kollas med oscilloskop. Även ett defekt batteri kan göra att ripplet ökar på spänningen i bilen. Funkar övrig el och laddning som det skall? FP |
|
|
dålig jord tror jag knappast att det är eftersom du mest sannolikt hade haft det problemet hela tiden isf. Jag skulle gissa på att det är generatorn som spökar. Jag har en kompis med en Volvo V40 2.0T och i hans bil spökade generatorn. Allt han gjorde var att köpa ett avstörningsfilter och så var det löst! Det finns att köpa på MDS t.ex. Länk /Michael Rystrand // bakhjulsdrivet ska det vara!! =) |
|
|
har avstörings filter. men finns det något special till bara generatorn eller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.