AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.499

Gas i AC?

Sida 2 av 2
ma
8
marre mek
320i coupe -93
Tryggvesson: Precis, fyll i lite olja i varje del.
När man sedan fyller systemet med gas så följer det med lite olja med den nya gasen, men det är så jättelite att det inte räcker till för att kompensera förlusten vid byte av ex.vis torkfilter.
Det är också bra att byta o-ringar när man ändå har isär grejorna.
Jag har ingen erfarenhet av anförskaffning av olja eftersom jag fick av en kompis. Om du har möjlighet att komma till Södertälje så får du den oljan som blev över när jag renoverade mitt system i lördags. den borde inte ha hunnit ta åt sig någon avsevärd mängd fuktighet under den korta tiden den var öppen.
Maila mig i så fall.
/Mauritz
T.
298
T.A
528IA Touring -97
X3 3.0i -04
Jag har Anders.T ´s fd. 750iAL o där fyllde vi bara i den nya gasen utan att göra ett smack åt packningar eller olja - funkade kanonfint och gör det än faktiskt - 2 år sen nu vill jag minnas...
BMW Kungen
Det är helt naturligt att det försvinner lite gas hela tiden. Har på jobbet ett frysrum med 2kg gas i, och på 1,5år försvinner det 1kg gas och det medför då höjd temp. och det är en enligt kylteknikerna helt ok, dock i mesta laget. Det läcker alltid gas ifrån kompressorn och porer i metallen m.m. Så på en 5-10år gammal bil har den mesta gasen läckt ut och det är bara att fylla på gas och oljan är kvar, då funkar det fint 5år till. Kondensorn brukar dock oxidera sönder pga. allt salt.

Mvh
/// Kungen
160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
Är det någon som vet var man kan provtrycka en kondensor i närheten av lund utan att det ska kosta så mycket?
mvh Daniel Tacksam för svar
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Örestads kylservice i Lödde har jag väldigt goda erfarenheter av...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
Tacktack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.