|
|
|
|---|---|
|
Ja som rubriken löd , jag måste montera i en batterifrånskiljare i min 525 -77 (E-12). Är det svårt , någe man lätt gör själv ? E-12 Billy B-10 Länk Min pärla ! | |
|
Köper en rejäl i metall ( inte Biltemas i plast) på t.ex en båtfirma görn en snygg plåtvinkel i direkt närhet till batteriet ( eller anna bra plats) finns även nån specialare för "veteraner" som gör att endast 2-4 A kan tas ut til t.ex. klocka mm och vid startfösök går säkringen om man inte ställ den i driftläge Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Hmm ok , så de som biltema har är inte bra eller ??? E-12 Billy B-10 Länk Min pärla ! |
|
|
Klena brytare funkar en tid men är sedan mest till bekymmer. Köp en rejäl sak. FP |
|
|
En tilläggsfråga här: Gör man det direkt på kabeln till pluspolen (den tjocka som kabelskon sitter på alltså)? Om man skulle vilja dra in funktionen till en vippströmbrytare i kupén förmodar jag att man får göra någon slags loop. Någon som närmare kan beskriva detta? |
|
|
ja det är liksom hela ideén att alla kablar är ström lösa ( dvs ingen brand risk) genom en brytare alldeles intill batteriet Vipp strömställare och kraftrelä ( typ truck som tål dom strömmar som kan bli aktuella vid start (100-200A)) kan också funka Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Du kan aldrig dra in den grova kabeln till en enkel vippa i kupén, det måste vara grova don med det välkända handtaget osv. Dvs du kan ju dra fram kablar i 50-70mm2 klassen och montera frånskiljaren var som helst men det är inte att rekommendera. Osäkrade kablar är alltid en risk, spänningsfall osv ger segare start. Det är mest praktiskt att ha frånskiljaren intill batteriet. Dessutom, det får inte finnas risk att frånskiljaren öppnas av misstag när motorn är startad, dyra skador på elsystemet blir resultatet. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.