AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.619

Fråga ang KOPPLING M3 E36 !

Sida 2 av 2
BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
Han körde överladdat flera år med standard låda & drivaxlar. Höll förvånansvärt bra till drivaxlarna flög. Det håller!!
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Min bil slirsr å på kopplingen! kör man på 3an i hundra trycker ner kopplingen å gasar på å sen släpper upp den så hugger det int eens till längre utan den bara slirar! Byta orginal kopplingen med arbete å koppling skulle dom ha 5200kr för ! och om jag skulle ha sinter koppling skulle den kosta 5000kr bara kopplingen!.

M.E
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Skulle nån kunna länka till nå sidor som säljer sinter koppling till m3an? eller tel nr? vore snällt! / Mange

M.E
St
13
Stacke
323i -85
M3 -94
320d -09
Jag kommer att börja med distribution av Helix sport- och racekopplingar inomm kort. Tillsammans med AP Racing och Sach är Helix marknadsledare i Europa. Skicka ett mail till info@peansweden.com så återkommer jag med alternativ och priser.
Tjena stacke

Tänkte höra vad du kör för bromsar på din M3a? Vill ha lite tips.. :)

Mvh Per
St
13
Stacke
323i -85
M3 -94
320d -09
Per;

Med tanke på ens jobb så är det nästan lite pinsamt att erkänna att det sitter originalbromsar på E36:an, än så länge... Jag har 323:an som banbil/BMW Cup och har därför lagt mer 'krut' på den bilen. Jag kan dock erbjuda många bra delar till M3:an. Nu vet jag inte hur du använder bilen (gata/bana etc), men om du kör lite mer inspirerat på gata skulle jag personligen välja DBA 4000 skivor (slitsade) och Carbotech Bobcat-belägg. Vid bankörning Carbotech Panther Plus-belägg alt Performance Friction-belägg och byte till andra belägg vid 'normal'-körning för att slippa komfort-nackdelarna som alla racing-belägg har (gnissel, damm, slitage etc).
Mer info finns på www.peansweden.com och hör av dig om du har fler frågor!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.