AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
613

Bästa försäkringsbolaget?

Hejs!

Funderar ju som sagt på en svensksåld Z3 Coupé 2.8 -99.

Nu har min "sugenhet" svalnat en smula. Anledningen är att jag har kollat vad det skulle kosta att försäkra den. Har kollat IF och Saluansvar och de ligger båda på mellan 13 och 14 tusen för min del. Huga!

Vad har ni andra för försäkringsbolag? Var är det billigast att försäkra en svensksåld Z3 Coupé?
Joon, det beror helt och hållet på en massa omständigheter.
Vad du bor (ibland så nära som på gatuadress), hur gammal du är, vilka andra försäkringar du har hos samma bolag, hur länge du har haft körkort osv.
Men generellt verkar dem som har BMW Original Försäkring komma billigast undan om man bor i storstäderna i alla fall.

Som exempel är min 99:a 2.8 Coupe försäkrad för 8900kr. Helförsäkring, Plus/storvilt.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

ZT
164
ZTreCoupe
520d M-sport/performance Touring -12
Precis som Z3c 4 ever säger så beror det på en hel massa saker.
Själv betalade jag drygt 7000 för MCoupen (importerad) både hos Länsförsäkringar och IF (helförsäkring såklart).
modano
jag ser en hel del krockade bilar om dagen och de skaderegleringmän som kollar bilarna skiljer sig ganska ordentligt mellan bolagen.
kan rekommendera Länsförsäkringar, mycket bra att ha att göra med om olyckan är framme. Salus Ansvar och IF kan vara knepiga att göra med, dels vid värdering av krockade bilar och dels om den ska lagas med begagnade eller nya delar...
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Som nämnts ovan är det en rad omständigheter som gäller när bilen ska försäkras.

Själv har jag ställt min på min far för att premien inte skulle skjuta i höjden totalt men det första pris som gavs var inte det som gällde.
Tror att de utgick med ett pris på 5900:-, men efter en diskussion om att vi skulle ta bort de resterande 3 bilarna plus huset från länsförsäkringar sjönk premien snabbt till 4800:-

Så jag tror att man ska satsa på det bolag som man har mest försäkrat hos tidigare.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.