|
|
|
|---|---|
|
Min brorsa krockade sin 325 E30 för ett par veckor sen. Om vi ska ha kvar bilen och sälja i delar så vill vi kolla upp vad som fortfarande funkar och inte. Av någon anledning så är all ström i bilen borta. Allt är stendött. Vad är troligaste orsaken till att det är så? | |
|
Gjorde det jag borde gjort innan jag frågade, nämligen bytte batteri. Det gamla var tomt av nån anledning. Så fort man kopplade på ett nytt batteri så började det höras som nån pump gick igång. Kopplade loss det direkt igen för jag är lite rädd att förstöra nåt. Kan nånting egentligen hända av att man ger en krockad bil ström? |
|
|
Kom fram till att det var bensinpumpen som gick på högvarv så fort man kopplade dit batteriet. Slår gnistor som tusan när man kopplar dit ett batteri...skumt. Vad beror det på? Men iallafall så lyckades vi få igång bilen vilket var Mycket förvånande. Se bild så förstår ni att vi var fövånade att den gick: Länk Visst, den var bara igång i typ 7 sekunder och den lät som en gammal 240(avgassystemet är förmodligen av vid grenröret) men ändå. |
|
|
Verkligen synd på en sån fin e30. Hur gick det med brorsan? Var han ute och körde rally och träffade på något olämpligt? Hade han inte helförsäkring? Hej hopp! |
|
|
Ja det var synd på bilen. Konstigt nog fick han inte en skråma. Nja, rally o rally. Dom körde på en plogad bana på en sjö och sen var det en i en gammal 240 som lyckades missuppfatta vilket håll dom körde på så han körde på fel håll. Han kom på bredställ i 70 in i brorsans bil. Nej han hade bara halvförsäkring, men det var ju han andres fel. Tyvärr så var den bilen(240,n) obesiktigad o avställd så inga försäkringar gäller. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.