|
|
|
|---|---|
|
finns det någon chans att få i en M5 motor i en E30 kaross ?? //SNABB | |
|
Den här killen har iaf lyckats!.. Länk (www.e30.de) |
|
|
Visst är det möjligt, andra har gjort det innan! Det är ingen större skillnad mot att lägga i en m-30 motor.. |
|
Dr.BMW@solna |
Å ja med! 336i-89,318i-88 |
Tu 135 1602 -75
318is M-TechII -90 325i Touring M-TechII -90 325turbo M-TechII -89 M5 -91 525i Touring -92. |
Dr.BMW, Har du fått i genom den hos SBF??? |
|
hmmm. ok...har skaffat allt som behövvs för sjysst drag ett autronic SM2,rejäl intercooler samt lite annat smått gott(STOR turbo)..MEn behöver lite hjälp... //SNABB |
|
Dr.BMW@solna |
Nej,den vart klar i våras och sedan dess har jag åkt till å från verkstad med den........för det får man ju göra med en obesiktigad bil. 336i-89,318i-88 |
|
Jag vet en tysk som la i M5 3,8 liters motorn i en E30. Den gick väldigt bra. Sportluftfilter och chip blev det också för honom. Det kostar bara lite att sätta i den också. //Schnitzer |
|
| Gå in på diverse/ovanliga bmw och kolla. Där finns en e30 med tolva... | |
|
Hur stora problem är det att droppa en e34 m5 motor i en e28 m5/m535? Nån som vet? : ) |
|
|
-> alibobba S38 i E28 funkar.... Det blir ganska trångt men det går! Många har gjort den innan. S38 på 3.5 liter är bara att hissa i. S38 3.6 tror jag också är enkel att få i men 3.8:an kräver lite plåtknackning. Dock är det den karossen motorn borde suttit i från början!!!! Underbar bil särskilt i kombination med ställbart chassi! |
|
|
Så du menar att det bara är att bulta på och se glad ut? Inga nya motorfästen och sånt jobbigt? Vet du vad besiktnings gubbarna säger om det? Tacksamm för svar //Calle |
|
Dr.BMW@solna |
Dom säger:åk genast här ifrån, och kom inte tillbaks förens du har skaffat dej ett sånt där intyg som BMW inte skriver ut!!! Kul va? 336i-89,318i-88 |
|
Tråkigt : ( hur mycket i böter får man om man åker obesiktat : ) Hmm får muta BMW med lite surkål och mycket Öl. ; ) Men är själva installationen svår måntro? //Calle |
|
Tobben |
Kan man inte registerings-besiktiga (konstigt ord?)den som ombyggt fordon? vad krävs då?? intyg från beemer eller?? Inte så haj på de där.... |
Tobben |
Kan man inte registerings-besiktiga (konstigt ord?)den som ombyggt fordon? vad krävs då?? intyg från beemer eller?? Inte så haj på de där.... |
|
-> Tobben Näää, precis som Dr BMW skriver så krävs det ett intyg från BMW för att kunna omregga bilen. Sådana intyg skriver inte BMW ut på några som helst villkor! Punkt slut! Stört omöjligt! Något säger mig att OM det gick så vore Dr BMW inte dummare än att han som mek på BMW försöker utnyttja sina interna kontakter för att skaffa detta intyg och ändå åker han "till och från verkstad" hela tiden... De som trimmar byter motorpaket/tokmekar före varje besiktning eller har en bra kontakt på SBP... Förmodligen både och. |
|
|
Obes = 600kr. Se bara till att ha skiten påställd, skattad och försäkrad. Annars lär man inte komma så lindrigt undan... Kiip Spiiding! |
|
|
Hej... Problemet med att åka obesiktigat är skattekvittot,man får ju inget nytt innan bilen är besiktigad.Att göra ett eget skattekvitto är ju inte så lyckat om man blir avslöjad. MVH |
|
|
Kan inte tänka mig att dom på SBP har jätte kolla på hur olika BMW motorer ser ut, jag skulle satt i den åkt och besiktat den, kan inte va så svårt att få den igenom tycker jag. Patrik L |
|
| En kompis har monterat 3,6 i sin E28.Det ser så orginal ut att den besiktningsman som inte vet att motorn hamnat fel aldrig skulle kunna utskilja det.Tom orginal fläktkåpan runt lamellfläkten passar gentemot motorn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.