AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
531

lossa sido blinkers på E46 compact

ph
900
phiber
320 E30 cab-91
ja som topicen säger , hur gör man ??
Har fukt på båda sidor på min ... ser lite illa ut tycker jag .

///MVH TONY
mp
66
mpcompact
E46 Compact 2001
18" Alutec ZERO
M3 Kjolar
hej

är det dom som sitter på framskärmarna. så drar du som fram eller bak saktidigt som du drar dom uta från bilen bak på blingersen. inga skruvar eller liknande. har haft av mina flera gånger.

mvh martin
Mo
176
Moe
Cykel
Går det att permanent bli av med fukten ? I ett av mina står det fukt i efter tvätt av bilen och ibland vid växlande väderlek.
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Har samma problem med min bil , lägger in dom på elementet ibland ... då man stör sig . Men problemet kvarstår som "moe" säger .

Tack även här mpcompact för ditt svar , hade dock redan fått bort dom vid svaret ;-)

///MVH TONY
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har haft problem med fukt i mina skärmblinkers med!

Tog och smetade silicongummi i skarven mellan bakstycket och glaset (i springan på baksidan där den genomskinliga plasten sammanfogas med den grå/vita).

Lät torka och monterade tillbaka.

Efter det har jag inte haft fukt i dem!
Är ca två år sedan jag tätade dem.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Ett annat altenativ om man inte vill smeta på silicon/lim/fog är att använda vaselin (som du har på läpparna) .

///MVH TONY
Jo
20
Johan_L
320i -99
Om Du är lite händig (vilket alla i detta forum är per definition ;-) så kan Du klippa till en smal, snygg gummilist att lägga mellan. Kan Dock se lite kinky ut om Du har svart gummi till vita glas och en ljus lack... då är det snyggare att täta med silicon elle nått annat som inte syns så bra.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kanske skall förtydliga att det bara behövs väldigt lite silicon för att täta själva springan mellan de två plasttyperna i blinkersen. Fyll ut och stryk av med ett fuktat finger så blir det tätt utan överflöd som bygger på höjden.

När den är monterad syns det inte att man har tätat baksidan med silicon.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.