|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att skaffa mig en av dessa E34:or, vilken rekomenderas av er? | |
Bad_Boy |
Tjena..! Va i samma sitts som dig innan jag köpte min. Jag va å provade ett par st 525-535 innan jag bestämde mig för 535án. Tyckte det va bättre karaktär i den. Är väl marginelt dyrare i bensin,men beror ju på va man tycker dé ä värt. Har varit super nöjd med min! Har iof kostat på den så den är näst intill perfa oxå. Thomas S Icq 42110131 |
| Är det nån markant prestandaskillnad på dom? Det skiljer ju inte så mycket i hk mellan de två...lär förstås vara lite bättre vrid i 535:an. | |
Kristofer |
Det är helt underbart med en potent logga på bagageluckan, står tyvärr 530 på min. 535ans motor är outslitlig vid ordentlig sköttsel. |
|
har kört några 525 innan jag köpte min 535:a....största fördelen tycker jag är vridet...spelar ingen roll vilket varv man har på motorn så finns det där...sånt gör mycket för känslan........visst, varvar man 525:an så är det bra skjut i den oxå..men den känns ändå markant tam på lägre varv. 535:an har visserligen inte den tysta, mjuka silkeslena gången som 525:ans motor har..utan är lite mer rå i karaktären och låter lite mer....men JAG tycker ändå att den typen av motor passar MIG bättre......sen är det upp till dig. Kan bara rekommendera att du provkör båda och avgör själv.... |
|
| Ja, då gäller det svåra jobbet med att hitta ett fint ex då :) | |
| har en ny lackad 535i rödmet med silver korn nya 18".v-däck ac,el-hiss,el-lucka.6*vita blinkers,sänkt,sportstolar,grått tyg.bes men avställd för vintern.mycket bytt mm. ring mig om det låter intressant. det är M5 paket på den också. 0733204999 MVH bmw tok | |
Bengt-Magnus W |
Köp 535 med manuell låda. Superbil! Den bästa bil jag haft. Tål hårda tag. Motorn är underbar även om 525 är OK. Kartoffeln und Sauerkraut -Jawohl!! |
| köp 535i manuell och chippa den sen,om du tycker vridet är bra original så är det klart mycket bättre med chip. jag har Tuningchips chip i min 535:a ,detta tillsammans med (avskärmat) K/N Open Air filter. Ska ge ca 230 hk, 330 NM enligt Tuningchip, och vilket insugningsljud sen. Jag håller helt med i föregående inlägg: Bästa bil jag haft!! | |
|
Jag håller med jörgen. Chippa 535i manuell och den kommer att gå mycket bra. Jag såg i BMW originalbroschyren att 535:an ska göra 0-100km/h på 7,7 sekunder. Mycket bra och ännu bättre efter chippning. Plana gärna toppen och sätt på ett sportluftfilter som kan du hänga med 540:in på vissa varv. Vet nämligen en 735i -88 som gjorde det. Håller också med Bengt-Magnus W att 3,5 litern tål mycket hårda tag. //Schnitzer |
|
| Känns det stor skillnad mellan en manuell och en automat? | |
| BMW:s automatlådor brukar förlänga 0-100 km/h med minst 1-1.5 sek. Kolla in modellguiden på E34 så ser du skillnaden, 7,7 man, 9.1 aut + att den drar mer soppa med aut och även toppfarten försämras lite. dessutom blir det enligt mig blir tråkigare att köra med aut. Har du sen lite sportigare ambitioner kan jag rekommendera Jamex sänkningsats och sportfjädrar tillsammans med några schyssta 17-tummare,för att uppnå strykjärnseffekt i kurvorna. | |
|
har kört både manuell och automat....visst är manuella lite vassare, men kör du automaten i "manuell-läget" så tycker jag inte skillnaden är så märkbar....sen är ju motorn så pass potent att den klarar av en automatlåda..kör man lugnt så går den mjukt och smidigt, men trampar man på gasen så finns kraften där...en underbar bil med vilken låda du än väljer...*lyrisk*..... |
|
|
Annars så är väl M5 3,6 ett hyfsat val med tanke på att dom är rätt billiga brukar ju ligga runt 70-80k jag tänkte om du vill vara säker på att bli nöjd med prestandan,iofs dyr försäkring |
|
| Nja...M5:an är nog lite väl mycket bil just nu iallafall.. | |
323E21terror |
Jörgen, du skrev att ditt chips + filter ger bilen ca 230 hk och att det blir en klart märkbar skillnad. Jag står mellan valet och kvalet att chippa min 535a men ett chips från Motor Nord..har för mig att det heter super chips eller något. Det chips som jag funderar på skall ge bilen +18hk samt 9% mer vrid dvs jag kommer att få 226hk samt 332Nm och enligt försäljaren kommer det att bli en relativ stor skillnad speciellt i mellanregistret. Jag undrar om du vet något om detta chips eller ifall någon annan vet något, man har ju hör dem som köpt chips som inte resulterat i något förutom höjd bränsleförbrukning (tex en vän till mig). Det finns ju ett test här på powersidan där E36328a, E34525-touring, mm testas efter chippning och man kan se hur värdena har förändrats, men vet någon nån fakta om chippade E34 535or tex 0-100tider..toppfart...bränsleförbrukning..så man vet ifall det är något att satsa på eller inte. farten är min drog |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.