|
|
|
|---|---|
|
hej. farsan har hittat en bil hos orian bilar i malmö åt morsan Länk nu undrar jag om det finns någon med erfarenheter av denna bilhandlare, han verkar ha ett flertal olika bilmärken hemma. deras hemsida Länk verkar inte vara så stor iaf... jag får känslan "bakgårdshandlare" då jag kollar på bilderna, bilarna är fotograferade lite här o var runt affären osv... Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk | |
|
Jag bor 30 meter från Orian bil.... leta upp en annan bil... 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
|
Det är ingen seriös handlare.... jag skulle köpa en Golf III av honom och ville byta in min 525i Länk Han ville byta in min bil för 3 000 kr och hänvisade till att han brukar sälja den nyare modellen för 20 000 kr, jag sa att han kunde ringa mig nästa gång han hade inne en E39 för 20 000 kr... För några månader sedan så var en av mina kompisar (också medlem i BMWCS) inne och tittade på en B3 som fanns till salu, nr 109 tror jag, som påstods ha gått 14000 mil..... efter en titt på mobile.de kunde man hitta en gammal annons på samma bil med 260 000 KM på mätaren. 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
|
tack så mycket mugge! nu gäller det att få farsan att lyssna bara någon mer med erfarenhet? Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
|
Hej igen! Jag har varit och kollat på bilen i fråga nu, blev erbjuden att ta en provtur men tackade nej... Jag kan säga att det var inte samma person där inne nu som när jag ville byta in min BMW, sen om det är samma ägare eller inte vet ajg inte. iallafall... fakta om bilen.... Mätarställningen är på 19 000 mil, bilen saknar service bok eller annan dokumentation. De enda pappren han hade att visa upp var besiktningsprotokoll från registreringsbesiktningen... Bilen saknade regplåtar. Bilens hade blivit "nycklad" på ett ställe på bakskärmen, liten lackskada (blektfärg) på hardtoppen också, sen kanske det går att vaxa bort det vet jag inte. Annars var den ganska fin i lacken men inte alls något märkvärdigt lackmässigt, ungefär lika bra lack som andra jämngamla... bilen har liksom varit bruksbil o det sätter sina spår... Bilen hade bra sommar däck, inga vintersulor... Motorrummet var väldigt fint och rent... startade bilen och det lät precis som det skulle på tomgång... jag kunde inte höra några missljud från motorn på tomgång... den plast kåpa som sitter mellan vänster framdör och framdäcket satt inte fast som det skulle.... satt lite löst... Inne i bilen kunde man tydligt se att bilen hade rullat en del.... ratten var väldig sliten och man tog tag i rattens övredel och vred handleden upp och ner (som man gör med gasen på en motorcyckel) så kunde man vrida lite på lädret på ratten... Sen hade skinnet på framsätenas sidostöd slitits en del.... på ryddstödets sidostöd (där bältet ligger an mot sätet) så hade skinnet slitits ner lite men det är ett standard fel på MB. sen satt inte träpanelerna inne i kupen fast så som de borde ha gjort... men sen var priset satt därefter... överlag verkade bilen inte ha varit vårdad så som en sån bil borde ha varit skött men den var inte så jättesliten heller.. Är det ngt mer du undrar så säg till.. jag kan maila dig mitt mobil nummer om du vill de... och vill du så kan jag provköra den 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
|
tackar så mycket för hjälpen mugge, hör av mig i denna tråd om farsan min vill att du provkör den eller så mailar jag dig om'et tack så jättemycket iaf för att du var och inspekterade den Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
|
Inga problem... Det är bara kul att titta på bilar... 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
|
hehe joo det är ju klart Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.