|
|
|
|---|---|
|
Lyckades få punktering när jag åkte på Lundbyleden för några veckor sedan. Orsak: körde ner i ett av potthålen som finns där. Har anmält skadan till Vägverket men inget hört från dem ännu. - Någon som vet hur lång handläggningstid de brukar ha? - Någon som lyckats få ersättning från Vägverket för liknande skada? Gör det med stil. | |
|
Körde ner i ett hål 01-12-07, som resulterade att min frontspoiler sprack, och att det skrapade i underredet! Anmälde detta till dom, och ringde dom typ 2veckor efteråt och frågade hur det gick, dom sa att dom skulle höra av sig med ett beslut. Dom har ännu inte hört av sig, så jag tror faktiskt att jag fick avslag. Men fälgar brukar dom ersätta, iallafall vad jag har läst mig till på div forum, om felet är deras alltså! __ www.e21.se/forum |
|
|
Sätt lite press på dem... Ring varje dag och fråga. Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
Allt är ju relativt, men oftast är väl förutsättningen till att du skall vara berättigad till ersättning att ditt fordon är i orginalutförande, dvs. inte har sänksats, 18" fälg eller Zenderkjolar runt om som kan ha antagits bidra till att skadan uppstod. Men som sagt, allt e relativt och det är bra att vägverket får veta att de lever och många vägar / vägarbeten är undermåliga även för ett fordon i orginalutförande... Lycka till ni som väntar på svar, berätta gärna hur det gick efteråt... |
|
|
Bilen är i original. Det behövs ingen sänksats för att få punktering när man kör ner i potthål som är 15 cm djupa... :( Lovar att återkomma med beskedet från Vägverket. Gör det med stil. |
|
|
Om du får avslag av någon anledning så skriv igen. Om skadorna på vägen inte var uppmärkta med varningsskyltar eller dyligt så har du rätt till ersättning. Körde själv ner i en brunn för flera år sedan och fotograferade skadan på plats och tillkallade polis, efter det var det inga problem att få ersättning för däck och fälg.. En polisrapport ifågasätts inte hur som helst. 330ci - orient |
|
Alter Schwede |
Hoppas att du får upprättelse. Har vägverket eller gatukontoret ingen plats på sina hemsidor där man kan tipsa dem om skador på vägarna? Det borde ju underlätta för dem så att krater/potthål/grop/skarv osv osv repareras inom kortare tid. ..fast med närmare eftertanke så tror jag att de skiter i det mesta,,annars hade det antagligen inte sett ut som det gör |
|
Fick svar idag från Vägverket. Nope, det blev ingen ersättning för punkteringen. Vägverket hänvisar till att de utför löpande underhåll av den vägsträckan och att de senast gjorde det i januari. :( Gör det med stil. |
|
|
Konstigt! Även om dom anser sig laga vägen så fanns ändå hålet där som orskade skadan på din bil! Det måste väll vara det som räknas? Annars skulle dom ju kunna ovan nämnda hänvisning i alla fall av denna typ? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.