AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
840

Lacka om huven

mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Är det någon som vet vad det brukar kosta att lacka om en huv. Jag har lite stenskott i huven och stötfångaren som jag ev. tänkte bli av med.

Spelar det roll om det är metallic lack?

/Mikael

Varför nöja sig med sex...När det finns V8 ;-)
Beror på om du skall ha kvitto eller ej och om lackaren vill ha små jobb och han har lust eller ej ( Billackerare är ett "eget" släkte....)

Tum regeln brukar vara ca 2000:-/ kaross del ( svåra metalic färger ( silver t.ex...) kan vara dyrare om man skall ha det bra gjort..)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Vet någon om det finns någon bra lackare runt Gnesta?

Pratade med BMW i Nyköping och dom brukar tydligen använda sig av en lackare i Oxelösund, någon som vet hur dom är?

/Mikael

mbri: Ett tips om du lackar om är att fota bilen innan och även få lackeraren att skriva ett "intyg" eller notera på fakturan att det är enbart stenskott som är anledningen.

Såg att du hade en M5:a och vid försäljning och du säger/potentiell köpare upptäcker att den är omlackad i fronten kan det göra att han går från bilen pg av att han inte vet om den är lätt smälld eller inte.

Tror du tjänar på att göra på det sättet.
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Tack för tipset. Man ska leva som man lär sägs det ju. Det är ju något man tittar på själv när man köper bil så tack för det tipset det ska jag inte glömma.

/Mikael

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.