AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.567

Nån annan som lägtar efter att få ta ut "gullet" i vårsolen?

Sida 2 av 3
m.
19
m...o
m3 2001 cab
klarade inte av trycket tog ut bettan i förigår ,skulle egentligen bara kränga på 19 tummarna men den blev kvar på parkeringen.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Bytte stift på M3:an igår, sen startade jag den och lätt den gå tills den var varm. Där satt man och torr gasade lite och längtade till våren, körde typ 4-5 mil efter omlakceringen på den i höstas.

Mvh Abbe

Länk
oj vad jag längtar!!!

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

oj oj vad jag längtar!!

Utanför fönstret ser det ut att vara hyfsat tort man kanske borde nja......NEJ

Visa användare
175
Nibban
Åpel kadett -79
Jag är så sugen på å köra så de finns inte ord.
Man blir deprimerad när man ser skönheten som bara står där!

Men som de är sagt.....................
........den som väntar på något gott väntar ALLTID förlänge!!

///M5 POWER
Herrejävlar vad jag längtar! Har varit nere och tittat till Z3:an flera gånger per vecka den senaste tiden, öppnat dörren och luktat inne i kupén: Fortfarande nybilsdoft! Kollade på en film igår från Hondaklubbens träffar 2003, längtan efter våren och sommaren blev om möjligt ännu större av det!

///Masten

"En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
Jag har längtat ända sedan avställningsdagen och längtan har bara blivit större och större.

Senast jag tittade till bilen startade jag den och körde den ordentligt varm. Hade glömt det härliga brummandet vid låga varv och det hårt metalliska ljudet vid högre varvtal. Helt oslagbart!! Passade även på att koppla in en underhållsladdare för att batteriet ska vara i absolut bästa skick till våren.

Jens
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Begäret ökar med temperaturen. Fina dagar som efterföljs av snö o slask borde förbjudas. Vet inte om forumet är positivt lr negativt för abstinensen?? Har oxo vart ute o startat upp ´na ett par ggr. Längtar bara att få sätta igång: Insp. II, silentbussningar bytas, bult bytas, skinninredning smörjas (för kallt nu!?) MMM o sen bara glida på Autopowerträffar med brudar i baksätet haha...

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
300+...hahaha..de hade en bra poäng de sista där...

///M3
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
DU

///M3
Li
126
Limo-micke
M3 Limo -96
325ix -89
325ix -87
325ix -87
yup! vinter skapar abstinens. håller på o renoverar garaget förfullt, när ja blir klar startar de verkliga projektet (M3:an) 3-skivig koppling, nya kammar, avgassystem, kolfiberinsug o till slut mappning hos claus. ser fram e mot rödmarkeringen denna sommar!
skulle inte rekommendera att starta motorn o låta den stå stilla tills den är varm. Absolut inte bra för motorn, speciellt inte att stå o varva som någon stolt skrev tidigare. Bara ett tips;)
Visa användare
41
GlockmaisteR
540ia-96 bottsänkt%breed
18 Grader...Sol...April...fulltank...M3...Blir det mkt bättre elr?

I.P.S.C Skaraborg
MatroxMGA; Jag tror inte att någon skulle låta sin motor stå stilla tills den är varm. När det gäller att varva så gjorde jag det personligen först efter att motorn blivit genomvarm. Är det något som du tycker är fel? Bara intresserad av att veta din åsikt :)

Jens
"Nån annan som längtar efter att få ta ut "gullet" i vårsolen?"

Är påven katolik? Bajsar björnen i skogen? Sover Dolly Parton på rygg? Simmar en enbent and i cirkel? :-)
Visa användare
167
400 Nm
118d M-sport -10 Såld
320xd -11
3.0s -77

bmwcs #2040
jag drog en repa under julledigheten ( 3-4 mil ) så att den blev right varm aahhhhh vad det var kul .........
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Den här tråden gjorde att jag inte kunde stå emot begäret...Jag tog ut B8 an ur garaget och körde några mil eftersom den nu ändå är påställd under sin vinterdvala. Obeskrivligt skön känsla att köra av sig lite efter att ha kört vinterbil i nära nog 3 månader.

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag varvade inte heller först motorn var varm, och då var det inte frågan om typ sju tusen varv mer en eller två gånger till ca tre tusen varav.

Jag är mycket nyfiken på vad som är skadligt för motorn om man låter den gå tills den blir varm? Och med varm motor menar jag normal arbets temperator. (olje tempen över 50grader.)

För övrigt kunde jag inte hålla mig längre igår, det var torra vägar här omkring så det blev en sväng med M3.an! Man blir som barn på jul afton varje gång man kör den! :-)

Mvh Abbe

Länk
Visa användare
167
400 Nm
118d M-sport -10 Såld
320xd -11
3.0s -77

bmwcs #2040
Abbe : jag har både hört och läst i instruktionsboken att man INTE skall varmköra på tomgång ( M5an i allafal )
mvh lasse
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Abbe:
Jag citerar beppos text från en tidigare tråd:
"Om du ska starta bilen under avställningen, se då till att köra med den också. Om man startar motorn och låter den stå på tomgång så får man ett fenomen som kallas "bore polishing", som innebär kraftigt ökat mekaniskt slitage på motorn. Detta beror på att motorn står och lufsar utan tillräcklig smörjning eftersom på tomgång är oljetycket inte tillräckligt. Dessutom dröjer det väldigt länge innan motorn kommer upp i driftstempratur på tomgång."

Jag var ute och körde bettan både igår och iförrgår. Igår till Hässleholm där jag levererade bilen till sin nya ägare. Om det känns sorgligt? På den frågan citerar jag bjoerck: "Sover Dolly Parton på ryggen?" :~(

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.