|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Som rubriken gick: Själv håller jag på att fundera på att börja röka eller nåt, för börjar ha abstinensbesvär X10! Nåja man får väl gå och köpa ett objektiv till kameran eller nåt, så man kan få tankarna på annat:) | |
|
Jag håller på att bli knäpp. Jag saknar min gamla 5:serie. Men men, jag ska till garaget och starta den i helgen och pyssal om den lite. =) MCH Morgan. Länk |
|
|
Jaaaaa!!!! Kör ju en 240 -84:a nu kanske är fåfäng men fan va man skäms i drive-inn:en =) Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
japp, väldigt mycket! vi fick bara ha den någon månad innan viontern oxå! fick den oktober... |
|
|
saknar är bara förnamnet! köpte e36:an den 1:a november, satte den i förvar den 10:e ! har ju varit och tittat till den ett par gånger, och det känns otroligt skönt att ha e30'in (som är trevligare att köra på vintern) under vintern, så att e36:an slipper saltet och slasket, samt att man inte behöver vara rädd för att krocka eller bli påkörd då e30'in inte är värd lika mycket, men jag älskar inte den mindre för det :) sen sparar man ju många sköna pengar på försäkringen oxå, dock behöver jag 2 nya bakdäck :) hade tänkt ta fram e36:an i april om allt vill sig väl! ingen som är intresserad av att köpa en e30 i bra bruksskick för en 10-tusen i april? maila isf... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
haimaul |
Ja!!! Särskilt en dag som denna (i Stockholm i alla fall), med vår i luften och snöfritt på vägarna. Hade ingen anong om att man kunde få sån abstinens av en bil. Jag undrar om inte en BMW skulle funka lika bra som metadon om man hade såna problem. Why pamper life's complexities When the leather runs smooth on the passenger seat |
|
Som vanligt börjar det pissa i hela kroppen direkt det blir plusgrader och all snö försvinner. Var ut till bilen och skulle starta upp bettan. Nopps inte en gnutta kräm i batteriet. Orkade inte hämta laddare och låta skiten ladda ett dygn. Vart nytt batteri och rullade ut en bit ur garaget och lät motorn komma upp i 80grader. Satte mig sedan och häll 4k varv i 10sek för att sedan varva ur helt 2-3 ggr. Körde sedan in bilen och gick sparkande i gruset in igen, suget gör en lite kinkig :) "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Pirra i kroppen ska det naturligtvis vara. Saknar verkligen en edit-funktion. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
håller med alla föregående talare. Fick lite plåster på såren idag när jag besökte Skellefteå och tittade till BMW-karavanen. Provade 645 samt nya x5 4,4. Då fick man bara ännu mera läntan till sin lilla skönhet. Måste åka och titta till den och prata med henne till helgen. men men men det är snart vår(apr-maj), och då får vi ta fram det bästa som finns. Våra fina M- bilar Hjippi hade' " Varför bara ha 1 st, när man kan ha 2 st" Macc |
|
| Ja fyf*n nu vill jag att det ska bli vår så man kan ta ut bettan. Less på vinter och Quattro körning nu...Torr asfalt och bakhjulsdrift med M Power. *Längtar* | |
Flesh |
vem längtar inte.... ? |
| ska man starta upp bilen ska man inte bara låta den gå på tomgång utan helst ut och köra med den, rekomenderas enligt porsche i deras instruktionsböcker. Om man inte kör med den ska man låta den stå ist! | |
D-diddy |
det står det i min bmw-instruktionsbok med. kör lungt men låt inte bilen stå på tomgång för att uppnå drifttemp. Idag var det 9 grader varmt ute och solen värmde för första gången på väldigt länge. då sa jag till frugan "fan idag skulle vi kunna cabba ner", och så skickade jag ner alla fönstren för att känna vårluften öronen vart krispiga redan från beställningstolpen till matluckan på Mc-driven där jag optimistiskt nog yttrade ovanstående :) men det går åt rätt håll. Är det någon mer än jag som ska och kika på svenska rallyt i helgen? David |
|
Jag har precis slutat röka ja..men jag saknar bilen som satan..tog ur batteriet och kolla de idag....har beställt fjädrar och dämpare som ska dit med en gång...och kattersättare.....funderar nästan på att ställa på den nästa vecka lite...skulle ju blir varmt igen.... ///M3 |
|
|
Hej Jag lider verkligen med er där hemma. Idag hade vi Sol och +22, här i Torrevieja/Alicante. Om jag hade behövt ställa av bilen halva året skulle jag med äta sönder de lilla naglar jag har. Men Å andra sidan, måste det vara nästan like ljuvligt varje vår för er, som det var för mig första ggng, jag satt mig bakom ratten på M3an och körde för första ggng. Den känslan fick jag bara en gång.. Men kommer ihåg den som om igår. Så jag hoppas att ni i alla fall en tidig vår får där hemma. BS |
|
///Sashe |
Snälla skoja inte så..=)) Lillbubben ska få komma ut snart.. =) Lite småpyssel kvar oxå så.. kommer att lägga upp min bil i galleriet till våren och då med 19" plus lite lätt styling. |
| Sådana enorma längtningar (ord?) efter e21an när solen nu har tittat fram å gett lite värme, hoppas det blir kallt å snö igen snarast annars vet jag inte hur jag ska klara 2 månader till :/ | |
| Låt det bli vår NU! | |
|
All snö är borta..vägarna är torra...det är så underbart vackert:) ///M3 |
|
|
Om man saknar sin bil... Jag har hållt på hela vintern med sin M5a för att få den i vettigt skick till sommaren. Bilen har fått en hellack, nya Goodyear Eagle F1, Proffstonade rutor, nya bromsar, nytt stödlager, nya stift. Med viss tur så hinner jag polera upp fälgarna också så att dom blir spegelblanka. Gissa om man är sugen. Mikael Melander Länk |
|
|
Åh ja nog längtar man, så fort det blir plusgrader ska jag rulla ut den och tvätta den grundligt. Köra en Gör-Det-Själv på vatten buffel klädseln i bilen. Jag har även varit runt området där jag bor och märkt att det finns ett par roliga vägavsnitt som ska prövas. Länk Den ska synas i ett par backspeglar. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.