AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.036

Michelin sänker priserna

Måsen
Michelin sänker sina priser 2004. Det är helt plötsligt ett däck att fundera allvarligt på för er som står i behov av nya sommarsulor men tyckt att Michelin inte varit något alternativ pga priset.

Ex. Beställde 2 nya Michelin Pilot Sport 235/45-17 i veckan, pris 2100:- st, i höstas kostade dessa ca 2600:- på samma ställe.
ca 500:-/däck billigare, inte fy skam.
Och nej, det var inte bara han som sänkt priserna, jag frågade, och Michelin hade sänkt sina priser enl honom.

Jag har dock sett flera som ligger kvar på förra årets priser, kanske har dom stort lager, inköpt för dyra pengar...

Prisvärt för ett högprestanda däck som jag ser det.

H MK
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Goda nyheter ! då jag måste ha ett par nya 245:or till våren. Men gratis e de fn inte :-) // CB.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
Synd att man köpte nya sulor runt om i höstas då :)

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
humm, kanske ska lägga pilot sport på nya fälgarna? 255/35/18 samt 225/40/18 e inte helt gratis dom heller tyvärr.

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
Hej

Fick också höra detta av min lokala däck-kille i höstas...Michelin har problem och deras del av totala däckmarknaden har minskat i EU, trots att de ofta standard monteras på många nya bilar. Numera har ju Bridgestone, GY, Conti mfl gått om dem och vunnit de flesta tester i tidningar.
De har blivit tvugna att sänka priserna för att hänga med i svängarna :)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Är det gamla Pilot Sport eller nya Pilot Sport 2 som de sänkt priset på? När jag kollade senaste så hade de inte ändrat priset på PS2.

/RS2
RS2:

PÅ däckonline ser man inte om det är PS eller PS2 som priset baseras på är det någon som vet?
Måsen
Michelin sänker priserna över hela sortimentet, vad jag förstår.

Tycker de 100 till 150:- man sparar iom den här sänkningen inte motiverar att köpa på nätet (Däckonline) Jag uppskattar om man kan ha en bra kontakt lokalt, om det blir några bekymmer är det värt de kronorna att få hjälp direkt på hemorten.

I sinom tid kommer kanske även de sänka priserna och då får man väl fundera ytterligare en gång på vilket alternativ som verkar fördelaktigast.

H MK
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om man kollar priserna på Däckonline, känns det som om Michelin har sänkt priserna även där....
Nu ligger man i samma prisnivå som GY, Bridgestone, Dunlop och Conti. Tidigare var priserna ofta något högre för Michelin.

Är det en generell prisjustering på alla marknader (eller i alla fall Europa) eller bara i Sverige?

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
kr
512
kris
E93/E90/F07/997.1S
701/999s/FZ750
Dackonline: Om det enbart står PilotSport är det nog det gamla men om det står PilotSport PS2 är det nog inte så...
PS2 235/40-17 har iallafall inte blivigt billigare.
Johan: svaret jag fick av min däckhandlare var att det gällde inom hela EU, borde även därför synas på däckonline...Sverige är nog en för liten marknad för Michelin att specifikt bry sig om.

kris: PS2 anses nog vara lite av ett "specialdäck" till mer extremare bilar (som det i sin tur säljs få av) och utgör nog bara en mindre del av Michelins totala omsättning...gissar på att de största prissänkningarna gäller mer standardbetonade däck som Pilot-Primacy, Pilot-Exalto mm

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Vet inte om jag tycker dackonline sänkt priset på Michelin Pilot Sport i "min" dimension 255/40/17... nästan så den t.o.m. blivit några kronor dyrare..... ligger fortfarande drygt 200:- över motsvarande Conti SportContact 2.

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.