|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla! Tänkte köpa en 328i touring -00.. mkt fin bil :-) och skulle vilja ha era tankar om två alternativ: 1. Lite extrautrustning - lite mil; tyg, ej rails, bmw reverse stereo. lilla klimat samt 16" alu fälgar. Dock alu lister och alu växelspak. 6000 mil! 2. Mkt utrustning - mer mil; pdc, däcktryckskontroll, rails, skinn, bmw business, elstolar, elsollucka, stora klimat, 17" alu sommar samt 16" alu vinter. Alu lister. 8500 mil. Båda bilarna är alltså fina, bra servade och svensksålda. Ung. samma pris för dem. Nu till mitt dilemma: Vilken ska jag välja?? Tänkte få lite input från ni bussiga 3-serie ägare! mvh /Marcus | |
|
Utan att blinka, alternativ 2. Aluknopp kostar typ 600 kr. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Okej, humm... Utan att blinka :-) Själv är jag lite skraj för milen, men det kanske man inte ska vara? /Marcus |
|
|
Jag tycker inte du har någon anledning att vara det. En bil utan skinn och med lilla kliman blir toksvår att sälja. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Jag håller med Wendtan, utan att tveka! Dessutom ska du själv trivas med bilen eller hur! /s-w |
|
|
Jag håller med wendtan... helt klart nummer 2. för det är väl inte ens vinterhjul med till 1:an? bara det kostar ju ett antal lappar... Sen är tex. pdc ett underbart hjälpmedel som jag saknar stark på min nuvarande bil. Hade det på förra bilen. Diesel-räsern |
|
|
Måste hålla med dom två föregående talarna! Precis som Wendtan säger så blir deti inte lätt att sälja en "snikutrustad" bil vidare samtidigt som du själv får ett trevligare bilägande om du väljer alternativ 2! :) (skinn är mysigt:) Elstolar är också kannonskönt du får en mycket mer exakt inställning av stolen! Lycka till med ditt köp! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Tackar grabbar för svaren! Jag förstår vad ni menar =) 2500 mil betyder egentligen inte så mycket i långa loppet om man tänker efter, det motsvarar för mig ung. ett års körning. Sedan köper man ju bilen för att ha den i några år och när det är dags att sälja kanske mätaren står på 13.000 mil kontra 15.500 mil, och då spelar utrustningen förmodligen mer roll.. När det sedan gäller t.ex. Inspektion II (vid ca 10.000 mil om jag minns rätt??) så det enda man gör är att ta den kostnaden ett år tidigare. En BMW som gått under 10.000 mil är i väldans bra skick förhoppningsvis.. Nu gäller det bara att övertala tjejen att skinn inte bara är för gamla gubbar :-) hon ville ta alterativ 1 endast av det skälet :-) /Marcus |
|
|
Ska hon också köra bilen så e det bara att ösa beröm över PDC:n :-) och som sagt ovan även andrahandsvärdet, om 2-3 år lär det diffa en hel del på dessa två bilar till den bättre utrustades fördel // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
alternativ 2! Helt klart! 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
stefannorr |
2!!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.