|
|
|
|---|---|
| Jag har skickat e-mail på engelska till fyra tyska bilhandlare och begärt kompletterande uppgifter om bilar som de har lagt ut på sajten mobile.de. Ingen har svarat. Kan dom inte engelska? | |
| Tyskar i allmänhet är väl inte kända för att va glada för att prata engelska och bilhandlarna skiljer sig väl inte från medeltysken i det hänseendet skulle jag tro... | |
|
Stämmer som bmw320i skriver, tyskar i allmänhet är inte så glada för att snacka engelska, och det verkar inte heller som om bilhandlarna är så glada för att svara på e-mail. Enda sättet att få info är nog att be någon tyskkunnig person ringa. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Jag fick flera svar när jag letade bil. Det jag gjorde var att skriva på engelska i word och "saxa" in texten här Länk översätta från engelska till tyska och maila båda veisionerna. Håll dej till korta meningar för gramatiken hänger tyvärr inte me. Lycka till // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Hej! Jag har jagat skåp, av här onämnbart märke, i Tyskland under snart två veckor. 6 bilar har hittills motsvarat mina önskemål och till dessa säljare har jag mailat ett antal frågor, på tyska. 4 av dessa har svarat. 3 enbart genom standardsvar att bilen finns kvar, ring oss. En att bilen var såld och övriga har som sagt inte svarat alls. Jag har mailat till stora etablerade handlare och trots detta bara begränsade svar. En tysk på mitt jobb påstod att mail var stort bl.a. här i Sverige men inte hos tyskarna, kanske har hon rätt? Däremot har alla varit väldigt hjälpsamma på telefon, dock har jag bara pratat tyska. Inga problem att få snabba svar på alla möjliga frågor, fax med servicedokumentation, fahrzeugbrief osv. Så telefonkontakt pratandes tyska är mitt hetaste tips! Mvh Erik, Bromma |
|
| Jag har lärt mig genom åren att MAIL är inte så poplär i tyskland däremot funkar det mycket bra med fax. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.