|
|
|
|---|---|
|
Hej alla. Har just bytt fjädrar bak IGEN. Har satt gasdämpare istället för nivå, så då beställde jag fjädrar för gas till 750. Men misstänker absolut att det är fel fjädrar. För det första så behöver jag inte spänna ihop dom för att sätta dit dom. Alla pratar ju om att det är så viktigt så dom inte sticker iväg. Sen ser den ju vansinnigt låg ut bak. Ser förj**gt ut kort o gott. Däcken går ju upp en del i skärmen nu, sitter (suck) 16" på. Har jag fel eller...? | |
| Vad har du för dimmensioner på däcken? Är de stor omkrets på dem så kan det göra att det blir litet eller till och med inget frirum mellan kant & däck. Jag har själv haft ett antal 32 or och jag har fått sänka ALLA i fram för att det inte ska se ut som om man har 10 pers i bakluckan! Har du nya fjädrar &/eller dämpare fram så att den är så hög som den bara kan bli där så ser det ännu jävligare ut. Köp sänkfjädrar fram istället så blir din bil bred och fet!(syns bättre hur bred den är) /Janne | |
| Kan det vara att du har fjädrar för nivåreglering, kanske?? | |
|
Har själv funderat på byta fjädrar bak men det finns inte att få tag på progressiva/alt/lastfjädrar till E32. men jag har hittat i Mekonomens katalog eventuellt ett alternativ,nämligen (måste skriva tyst) Saab 9000 85-91 lastfjädrar!!! . BMW L:330mm Saab L:315mm diam 113mm 114mm trådtj 13,0mm 14,0mm Bägge fjädrarna är konade i en ända, men skulle det missa kan man värma med gassvets,,, kan detta kanske vara ett alternativ?? Tilläggas att jag har dragkrok och nyttjar den också en hel del. Därför har jag letat efter något annat då jag trots nya fjädrar på min bil ,upplever att bakändan sätter sig en hel del när draget utnyttjas. Har en bekant med 750 med nivåreglering och hans bakhjul slits exakt jämnt över slitbanan trots dragkrok |
|
|
Satte lyftaren för å se hur den såg ut om jag höjde den typ 4-5cm, kanske som Julle skriver att det kanske ser bättre ut om man sänker den fram. Lite surt, men har letat som f*n nu efter högre fjädrar men det finns inte. Mycke konstigt. Nån som vet om det passar från nån annan modell med gas som org.? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.