AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
422

läckande disel bil. ordentligt!

nu har det till kommet ett nytt problem, min bil lever ett eget lite liv. Nu är det så här. När jag köpte bilen så läckte den lite vid 2:ans cylinder, vid insprutaren. vilket den har gjort hela tiden, men inte nåt märkbart om inte bilen går välidigt hårt, då börjar det ryka och ha sej. Har tyckte den senaste tiden att den har druckit lite för mycket. och går tog jag en tur till örebro, ca 34 mil tur och retur. och på det gick det åt 55liter! och nu är hela motorumet ner skvätt med ett tunt lager av disel. och det lukatar och ryker nästan konstant, har tyckte det varit nåt men antagligen inte märkt riktigt när man bara har åkt korta sträckor. Har inte kunnat kolla hur det ser ut i motorummet eftersom ja kom hem sent igår och det var mörkt, och ja skrev här direkt ja vaknade nu. kan det vara kopparpackningarna till insprutet? Är tydligen ganska vanligt att dom går på comon-rail dislar som gått några mil, vet tre mb med samma problem på deras cdi motorer. Är det någon som nån erfarenhet av likande problem? och vet isåfall hur mycket jobb det är att byta, vet att man måste ta bort insuget jarfall om ja inte minns fel. men vad det kan kosta att lämmna in bilen, ska ringa till bmw, men ja misstänker att som vanligt har dom aldrig hört talas om detta.

Mvh
Rasmus
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Du får plocka av lite plastkåpor så du kan komma åt att se något..det behöver inte vara en spridare det kan lika gärna vara ledningen till den..och det var fan vad du envisas med att åka till BMW *S*..finns säkert någon dieselverkstad i dina trakter också..
har fixat läckaget tror ja. var nog returen på spridaren hoppas jag, tror inte det läcker nåt nu längre. men nu så dör den helplöstligt ibland, och sen går den att startar hur lätt som helst igen. lite irriterande. vet inte vad det kan vara. men det borde ju komma något felmeddelande så det får dom väl kolla på bmw om det inte har gått över tills på torsdag. jodå, det finns diselverkstäder, men dom är dyrare än bmw i timmen. så jag vet inte vilket som skulle bli billigast.

Mvh
Rasmus
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Kunskapen är ofta större på en ren dieselverkstad än vad den är hos BMW för det har inte sålts speciellt många dieslar av BMW så de har inte vart så uppdaterade på dom de flesta är importbilar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.