|
|
|
|---|---|
Baloo© |
Har en M3 -95 på gång. En mkt fin en. Min fråga är bara: Finns det någon stans man kan få ungefärlig buget på en sådan. Alltså lite om vad servicar kostar vid de olika miltalen. Vanliga reprationer osv. Tusen tack på förhand! ___________________ Baloo© |
|
Det finns någonstans, och det är här... ( Länk Sök inlägg och du får en bra uppfattning om vad folk betalar för sina bilar. |
|
|
Tjena, jag har köpt nya bromsskivor och belägg runtom till min M3:a, det gick på 3900kr. Har även köpt en ny kylare, 3000kr Där fick du lite i.n.f.o PB |
|
|
Om man räknar precis allt som man (läs jag) lägger på M3:an är det en sorgligt hög summa eg. Summa sumarum så lägger jag totalt med Lån, Försäkring, Skatt, Benisn, Bilvård, Inköp av lull lull i snitt 6.000:-/månaden på bilen. Och det utslaget på ett 12-månaders snitt, då ska man också tänka på att bilen står i garage avställd ungefär 4-5 månader/år. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
///Mennn det är vääärt det! ;) Mycket nöje! /K |
|
|
Det jag menade när man ska tänka på garagetiden är att den under den tiden inte kostar några eg summor, det är alltså de andra månaderna som är svindyra :) Men visst håller jag med mosse om att jag tycker det är välspenderade pengar. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Jag har haft min i ett halvår..kört 2 månader.. Betalar 9600:-/år i försäkring..men de blir ca 6600 eftersom jag ställer av den.. Sen köpte jag nya däck runt om nu..kostade 7700:- Oljebyte/enkel service kosta ca 1000:- Visst kostar de pengar med krånglar dom inte bara så kostar dom inte mer än vad man gör de till... just de..har precis beställt sänkningsfjädrar och dämpare och fjäderbelslager för de behövdes..kosta ca 11000:- men de e ju en en gångs företelse liksom.... MEN DE E VÄRT VARENDA ÖRE....sköter man dom så håller dom jävligt bra också tror ja... ///M3 |
|
|
Hej! Jag har ägt min i snart 3 år. Försäkringen är dyr o däck är dyrt. Men köper man en bil som har ärliga mil och som är bra servad så begöver det inte bli mycket dyrare än en 325:a. Visst är vissa saker svindyrt till en M3:a men man lever ju bara en gång. Det som gått sönder på min bil under 3 år är Tomgångsmotor ca 3000:-, Vanos ca 25000:- , Bussningar bak ca 1200:- . Vanosen är ju skit dyr men får man tag i en bil som redan bytat den så är det ju bra. Rigo bil i Halmstad kan ju även renovera dom till humana priser. Kör man bara med lite respekt så håller bilen väldigt bra. Bara o köpa o vara glad.! 1BJÖRN Länk |
|
|
Service. Betalade 4500:- för en insp 2 Betalade 2500:- för en insp 1 Oljeservice ca 1100:- Insp 2 gjordes på Rigobil i Halmstad. Var då aukt Bmw verkstad Insp 1 samt oljeservice gjordes på Jarls i Hbg. Behöver inte bli skitdyrt, bara o ringa runt o kolla priser hos olika verkstäder. Jag vet att den kompis betalade ca 12 000:- För en insp 2 på Bmw i Hbg o det är ju lite i överkant. Förvisso är det dyrare o serva bilar i storstäder med lilla Hbg?? Att man sen lägger ner massor med pengar på lull lull på bilen hör ju inte till saken *S' 1BJÖRN Länk |
|
|
Håller med Björn helt. Så dyrt är de inte..om man sköter den bra.. Mer än hälften av vad en del M3 ägare köper till bilen är ju inget måste..mycket är ju fälgar, väghållning, trim, styling, ljud och multimedia....men om man köper de till en volvo 240 så blir de ju lika dyrt..... Försäkringen är de enda som är riktigt märkbar igentligen....tycker jag... ///M3 |
|
|
Baloo© : jag har haft min M5 i 2 år och det är inte gratis att äga ..... MEN det ÄR en sköööön bil att äga . min månads kostnad är försäkring 900-1.000 :- /månaden bensin runt 3.000:- + lån , servis ... men det är ganska så indviduelt . så köp ett fint ex och vårda den ömt och du byter inte bil på ett tag ..... / mvh lasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.