AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
892

Larm och låsfråga E36 Coupé

Ha
38
Hallå Eller
328i Coupé 1996
Hej,
Som nybliven ägare till en kanonfin 328 Coupé -96 med CarGard 950S larm och eluppvärmt dörrlås har jag några frågor som jag hoppas at den samlade expertisen kan hjälpa mig med.
Hur kopplar man larmet så att det blockerade låsläget aktiveras?
Mitt larm är kopplat så att det löser ut när man drar lite lätt i förardörrens handtag, kan man göra på annat sätt?

//Niclas
Po
18
Power
330Ci -02
Läs under "Tips och teknik", mekartips, välj avdelning elektronik och stöldskydd. Där finns lite tips
Bj
63
Bjärven
325 Ci -93
Larmet är kopplat till innerbelysningslådan. När man drar i hantaget så tänds innerbelysningen, eller hur.
Dörrkontaktskabeln från larmet ska kopplas på ett annat ställe. Jag kommer inte ihåg vilken nu men jag hade samma bekymmer med min bil.
Stänger du av innerbelysningen i taket så går inte larmet när du öppnar dörrarna. eller hur, är det inte så. Sverker olofsson?
Ha
38
Hallå Eller
328i Coupé 1996
Kanon, tack för tipsen...
Visst har du rätt Bjärven, jag tycker inte om att ha larmet kopplat på detta vis.
Är det någon som vet vilken kabel som man skall koppla in larmet på så att det inte är kopplat på innerbelysningen, utan på dörrarna. Eller måste man installera nya magnetkontakter i dörrarna?
Ha
38
Hallå Eller
328i Coupé 1996
Kanon, tack för tipsen...
Visst har du rätt Bjärven, jag tycker inte om att ha larmet kopplat på detta vis.
Är det någon som vet vilken kabel som man skall koppla in larmet på så att det inte är kopplat på innerbelysningen, utan på dörrarna. Eller måste man installera nya magnetkontakter i dörrarna?
Bj
63
Bjärven
325 Ci -93
Nej inga dörrkontakter!!!! Jag ska ta reda på vilken kabel du ska gå in på. Har papper hemma någonstans.
jag återkommmer
Bj
63
Bjärven
325 Ci -93
Har tittat hemma men hittade inte nå papper. Ring till generalagenten för cargard i sverige och säg att du ringer från bilfirman "el och senap" eller nåt. Fråga om du kan få hjälp med installationen via telefon eller fax. Så gjorde jag. Man ska använda några diodrar kommer jag ihåg!! Lycka till!!!!!
/Bjärven
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.