|
|
|
|---|---|
|
Ibland när jag startar bilen så har jag sett att recirkulationslampan lyser på knappen. Jag har inte satt igång den och har testat starta bilen och stänga av recirk. Men när jag startar om bilen så startar recirc igen. Inte alltid dock men ibland. Någon här som har varit med om samma problem eller har samma problem? Eller nån som har en gissning vad det kan vara. /Steffee | |
|
På bl.a E39 finns automatik för recirkulation när man kör in i dålig luft. Skulle kunna finnas på din också kanske, då kan sensorn till denna (sitter framme i underkant av kylaren troligen) kanske vara defekt? Eller om det rent av pyser ut avgaser i motorrummet? FP |
|
|
Okej folke tack det kan ju vara möjligt att det finns nåt sånt hade jag inte tänkt på. jag tänkte att den kanske har nå inbyggt först som återcirkulerar luften om det e kallt ute men det har ju inte vart kallt nu senaste dagarna och den har ju inte gjort så förut /Steffee |
|
|
OK. På E39 m.fl kan Car/Key memory bland mycket annat innebära program för kliman där den kör recirkulation viss tid för att snabbare värma resp kyla kupéluften direkt efter start. Inte omöjligt att nåt sånt finns i din kanske? FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.