|
|
|
|---|---|
|
Hallå alla! Jag planerar att ev. köpa en e46 till våren/sommaren. Man sitter ju rätt ofta och kikar på bl.a. bytbil etc. och letar objekt. Det som jag reagerar på är att när man kollar upp regnummer i VV's utmärkta tjänst när det gäller tidigare ägare etc. så kan man ju även se datum för första reg. och sen när den varit i trafik första gången. Ofta så kan det skilja ett par veckor jag tom. månader ibland på dessa två datum. Jag förstår om en bilfirma inte "ställer på" en bil som dom importerat till försäljning. Men om en privatperson är första ägaren så känns det som om tiden mellan första-reg-datum, och i-trafik-för-första-gång-datum har använts till att laga upp en ev. krockskada. Är det jag som är paranoid, eller varför importerar man en bil för att sen låta den stå avställd? Klart att det finns flera anledningar än till den ovan nämda, men jag får iaf. kalla handen om det skiljer mer än en vecka mellan dom 2 datumen. /H | |
|
Jag är inte så hemma på import osv. men kan det inte ha att göra med att det kan dröja innan man får besiktningstid tex ? |
|
|
Är första reg datum när bilen kom till sverige eller när bilmodellen typades? Jag har samma reg. datum på mina bilar. Men det skiljer några månader mellan första-i-trafik-datum. |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Vissa ställer inte på den direkt för så fort du ställer på den åker du på att betala skatt+skort avgift. Så vissa vill skriva över bilen på dig innan den ställs på, vilket gör att du får betala detta kalas (2000-4000kr). Att det skulle beror på krockskadad skulle jag inte tro, eftersom du kanske inte besiktigar bilen krockskadad, eller ? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.