|
|
|
|---|---|
|
Är det någon annan som haft problem med vindrutetorkarna på E30 ? Den vänstra har ibland inte "orkat med" och komit i otakt med den högra. När man lyft den på på sin rätta plats har det igen fungerat , men igår trasslade dom in sig i varandra och efter det gör båda bara korta ryckningar. Det verkar som om det skulle va´ra någon form av friktionsanordning i mekanismen, Hu r kommer man år torkar mekanismen på en E30 1989 ? Tacksam för svar. | |
|
Det kanske är splinesen där torkar armen sitter som gett upp. Ta lös torkaren och rengör, återmontera och dra åt muttern så det knakar i armbågen. Mekanismen kan du komma åt vi gallerna mellan huv och ruta. |
|
Aldric |
Dra åt bulten som håller fast torkararmen i axeln som rör sig, den gillar att släppa ibland, har gjort det på båda mina E30 så då är jag nöjd med att kalla det en "epidemi". "Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar" |
|
Tack ! När jag läste svaren kom jag ihåg att jag för ett par år sedan har åtgärdat samma problem på vänster sida med hjälp av lite locktite, det är inte alltid så lätt att komma ihåg allt man gör när det är många bilar som skall hållas igång.Jag har nu skrapat bort metall resterna ur splinesen på axlarna rengjort ytorna med tinner och monerat ihop med lite grön Loctite . Ett annat problem med torkarna är att samtidigt med torkarna så går också spolarpumpen ibland. Kollade just "releet" på spolarbehållaren, men det verkar inte ha nåt med funktionen att göra, eftersom det är lika fastän det är borttaget. Mina tyska kunskaper räcker inte till för att få reda på vad "Streuscheiben-reinigungsgeber" är på svenska. Egentligen är det "Streu-" som är främmande. Hur tar man bort torkarmotorn om det skulle behövas någon gång ? Eller är bilen byggd kring torkarmotorn ? |
|
|
Är det verkligen ingen annan som råkat ut för problemet med att spolarpumpen lämnar på ? Kjell T |
|
|
Är det verkligen ingen annan som råkat ut för problemet med att spolarpumpen lämnar på ? Kjell T |
|
Aldric |
Hehehehe ... köp spolarpump så får du med en bil, monterad och klar .. *S* :) Det var roligt ;) "Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.