|
|
|
|---|---|
|
När började man med vita blinkers på e39:orna från fabrik? Jag har en sen 99;a och enligt säljaren var det då man började med vita blinkers. Kollar man på bilder på mobile har t.o.m 02:orna gula blinkers. | |
|
Nja.. vita blinkers var tillval /paket utrustning redan från -96 Bilar med facelift ( "angeleyes") har vita blinker fram och bak OM dom är svensksålda samt ibland om dom är "tyska" men även facelift med orange blink förkommer ( ett säkert teckn på import..) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
m_johan |
Jag vet att vi fick vita blinkers på våran sen 99a.. det var iofs 00 -modellen.. Men har för mig att vi förhandlade till oss ett sporpaket till den bilen när den köptes..Sportstolar o liknande..Kan hända att vita blinkers hängde med då.. Men har för mig att det är främst de äldre som har gula blinkers |
|
E46 fick i Sverige vita blinkers som standard från modell 2001, jag är rätt säker på att detsamma gällde för E39. Tyska bilar säljs väl fortfarande med oranga? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Det tycks vara sanning i vad säljaren berättade, M_Johan bekräftar detta. Tack | |
|
I Sverige blev vita blinkers standard runt sommaren 1999 för alla 5:or även dom utan M-Paket, I Tyskland var vita blinkers alltid tillval gäller även E60 med tillägget att alla väljer vita för det är ett obligatoriskt tillval:) dock har jag sett en E60 med oranga men det var en prototyp/förseriebil på fabriken i Dingolfing. E46 fick vita blinkers till 2001 årsmodell i Sverige utom 316i utan paket. Mvh Stephan |
|
| Tack - Stephan 735i för ett uttömmande svar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.