|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet färgkoden på den blanksvarta färgen som sitter på M3 e30 sport evon? Mvh Jocke www.frid.cc | |
krille@ |
Själva koden vet jag ej , men den heter " Jetblack! " kk@ |
|
Om det stämmer som krille säger så är färgen även känd som SchwarzII och har färgkod #668 Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
jo, MEN 668 = Schwarz II, jetblack eller ockso -glanzschwarz- är egentligen en -BMW-motorcykel-lack- som plockades fram till produktionen av E34 M5:an - visst kan den finnas som 'Individual-lack' även på andra BMW MEN på en E30 M3 (?) det har jag svårt att tänka mig - detta är nog en fråga för en E30 M3-expert |
|
|
Jodå, jetblack var den svarta som användes till M3 SE. Den röda var brilliantrot. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
'ok' men frågan var = vilken 'färgkod' är det ? och jag skulle gissa att det är - 103 - istället som användes för både M3/M5, även den kallas -schwarz II- men också -nachtschwarz-, kontroll med BMW eller en E30 M3 expert rekommenderas - |
|
|
Kalle Hansen har rätt, SE.ns svarta färgkod ÄR nr. 668! -Upplev körglädjen i M3 E30! |
|
|
Aha, är inte evosarna diamantsvarta? Där ser man, det trodde jag. Finns det någon annan svart förutom nämnda diamantsvarta på m3:orna i originalutförande? MVH Jonas |
|
|
Tack för hjälpen!! Mvh Jocke www.frid.cc |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.