|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Snart har jag ett par Breyton Magic Racing eller BBS Lemans 19 tums fälgar till min 330ci. Min fråga till er, behöver jag modifiera något på bilen innan jag sätter på fälgarna? Nån som har erfarenheter av detta? | |
Bmw ludde |
Är ingen direkt expert, men tror de hjälper om du talar om vilken bredd fälgen har samt ET-måttet. Mvh Ludde Länk |
| det är ju då troligtvis 9x19 | |
|
Breyton= 9x19 BBS LM= 8,5x19 Passar säkert utan problem om du inte tänkt "toksänka". /Johan |
|
| Naee, jag ska inte sänka, dock har jag msportpaket, gör det något tror du? | |
|
Nej jag tror absolut inte det är någon fara. Däremot hittar jag inte BBS LM i 19" till E46 i OCLBrorssons katalog. Men men, är iaf säker på att det kommer bli mycke snyggt vad du än väljer! ;) /Johan |
|
Bmw ludde |
Men, det ser dumt ut om du inte sänker bilen tror jag ? Kolla på www.tirerack.com i USA, OCLBrorssons priser är tokhöga Mvh Ludde Länk |
|
Men jag tror bilen är lite sänkt me Mpaketet, så sett bör det nog inte vara några problem. Va ska man ha för däckdimension till dom? Funkar det me 255-35 i bak? Eller ska man köra 235-35 runt om? |
|
|
Ska du ha lika breda fälgar runt om tycker jag du ska ha samma dim. Tex 235/35-19 som är ganska omptimalt. /Johan |
|
|
George.K: Jeg tycker om BBS LM og Breyton Magic Racing, men de er jo så utrolig dyre etter det jeg har hørt. Hvor mye har du tenkt til å gi for felgene? Breyton-felgene veier ca 1/3 mer (tror jeg) enn BBS LM. Er det BBS som er veldig lette, eller Breyton som er litt tunge? PS. Alle coupeer er sänkt litt, men jeg tror de fleste tycker at med 19" bør den være enda litt lavere foran.. |
|
| Morten M, du tycker jag ska sänka bilen lite til asså? | |
|
Jag har noterat att dom som har 19 tums fälgar på sina 330ci, ofta har 265-30 i bak, och 235-35 i fram. Nu är min fråga till er, kan man ha 265 i bak på en 330 utan att behöva ändra något? |
|
|
Ska du ha samma fälgbredd runt om komemr det bara att se dummt ut med bredare däck ibak... Kör samma dimension runt om. --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" |
|
| Om man ska sänka bilen, hur mycket ska man sänka? | |
| Vilken rodning börman gå efter? först sänka bilen sen köpa fälgar eller tvärtom? | |
|
Tja! Det kommer an på vad for fälg man redan har, hvis det er en fråga om det estetiske. Plåtfälg och sänkt bil ser inte spesielt smart ut (dog inte ovanligt på vinteren). På en coupe som redan är sänkt lite från fabrik bör fälger absolut komme i förste rekke, tycker jag. Fälger är vel alltid det viktigste på en bil uansett, men om man inte tenker att sänke den, så tycker jag det är dumt med låg profil (f.eks 19"). Det hör jo liksom ihop. |
|
|
Vad är det största man kan få plats me i en 330 ci i då? Har läst om folk som får på 9,5 x 19 i bak me 265-30 däck, är det möjligt? |
|
|
Jeg forsöker å finne ut om 9,5x18 255 går på min bil. Har sett BBS LM 9,5x18 med 265 däck på 330 Ci, men det var ET 32. Det går inte med orginalinnpress etter det jeg har lest, men det er kanskje normalt å gå ned på ET når fälgene er brede? Hosse måtte svarva ned sine 18x9,5 ET 38 for å få de til å passe på E46 cabben. (Leste på hemsidan hans). George.K: per@alltombilen.com säljer nye BBS Lemans 19x9,5 265 + 19x8,5 235 til 35.500 kr (han köper direkt från fabrik). Har du vært i kontakt med han? |
|
| Jag har varit i kontakt med honom och han verkar seriös. Det är därför jag frågar om hur breda däck och fälgar man kan ha. | |
|
Vil bara uppgradera denne tråden med lite fakta. Hjulhusen på e46 coupe er lite større enn på sedan. Men det går absolutt inte att montera 19x9,5 ET 32 265 bak på 330 Ci utan att modifisere/valsa skjermene bak en hel del. Tror dom måste valsas helt på grensen til vad som går att få till - och även kutte litt av innerskjermen. Sen kommer dom fortfarande at ta i lite. Ihvertfall er det så om man har sänkt bilen. Hosse hadde 18x9,5 ET 34 med 255 bak (Hankhook) på sin e46 cab, och den var valsat ca 20 mm. Med full last dock så tok den fortsatt i lite (minimalt eftersom jag forsto) i innerskjermen. Jag vet at 19" BBS LM inte kan svarvas enligt e46fanatics.com-forumet. Vet inte om det er fordi dom er smidd alluminium, eller om det er for lite gods? |
|
|
Med riktig ET därimot, så borde 265 + få plats lätt som en plätt på Coupe / Cabriolet. Jag Fick som sagt fel fälgar till min Cab, så jag måste till med trastiska metoder. Oavsett, så gillar jag när fälgarna är lika långt ut som bilen. Gillar inte det "amerikanska" överhänget, men kommer det nån millileter utänför bilen, blir det bara pinsamt. Lagom är bäst:-) Mitt tips är väl till alla som inte vill krånga alltför mycke. Köp fälgar med ett högre ET värde och labborera med spacerskivor istället. Sparar massa tid och jobb OCH bil. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.