|
|
|
|---|---|
|
...borde inte det ses som en fördel att försäljaren "vågar" visa det. Det borde väl betyda att han inte har något att dölja. Jag tycker att det känns skönt om man kan göra en första koll på en ev bil genom att kolla antal ägare osv. Är det bara jag som tycker så? mvh Berg | |
|
Håller med dig, jag brukar t.o.m skriva ut nummret om det inte syns i annonsen när jag säljer en bil CHS |
|
| Håller helt med, men anledningen är oftast att vissa bilar drar till sig ett klientel som inte är intresserad av att köpa utan att stjäla, om inte hela bilen så kanske fälgar och dyl. Och då gör man det tämligen lätt för dem genom att ge reg. nr. Men oftast så går det att få fram även om det är dolt genom att högerklicka på bilden och välja egenskaper. De flesta sidor typ bilweb mfl. döper bilden till reg. nr., typ ABC123.jpg | |
|
En anledning kan vara att man inte kan se exakt vart bilen bor. Inte så kul om Kjell Kriminell ser ett par fina fälgar eller en stor stereo som han vill ha. mvh Kalle |
|
| Lite roligt det där med dolt reg. num. Kan förstå de med lite dyrare och eftertraktade bilar eller bilar med eftertraktade delar. Verkar dock som att en del säljare inte fattar anledningen till att man döljer regnummer. Har sett flera rostiga gamla volvo och liknande med dolt regnummer, de lär ju knappast få bilen stulen bara för att de talar om var den finns:) | |
|
Ni har rätt samtliga. Fast är man riktigt intresserad kan man väll höra av sig till säljaren så får man säkert reg. nr. för försäkringsfrågor, besiktning mm. Ola |
|
|
Jag har verkligen inget att dölja men brukar i alla fall dölja reg nr i annonser, det känns lite tryggare pga att finns en massa idioter i Stockholm (där jag bor) som använder annonser till oärliga avsikter. Och skitsamma vad folk tycker...Jag brukar få mina bilar sålda trots att jag döljer reg nr... |
|
Ollis |
Att dölja bilens position genom att dölja reg nummer tycker jag låter ganska dumt, för man brukar oftast skriva dit tele nummret och det är lättare att kolla upp en ägare och adress via ett telenummer än genom ett reg nummer! Och bilen står ju oftast där ägaren bor eller? Men med ett hemligt tele nummer kan det ju fungera!! |
|
Eller varför då inte bara begära ett mail från den intresserade nu i IT ålderns tider? Riwa |
|
|
För en kriminell persson som vill ha tag i bilnummret kan han ju låtsas vara kund , och får nummret i alla fall. CHS |
|
|
Låt folk göra som dom vill, om ni (berg35 & christer silvén) ser en bil i annons utan reg nr så är det bara att låta bli att köpa den, svårare är det inte! Är man verkligen intresserad av en bil så ringer man väl upp säljaren och får reg nr och lite info, kollar sen mot bilregistret och sen kan man kanske bedömma om säljaren hade något att dölja. |
|
|
Håller med christer, men det försvårar ju iaf om drägget måste ringa och verka intresserad. Är man lite fundersam eller misstänksam vid samtalet kanske man kan ana oråd och då förstås inte lämna reg.nr. Många (men inte alla) av dräggen kan ju knappt föra sig som vanliga människor. Då har man åtminstone sållat bort dessa... Visar man sen inte bilen hemma i garaget lockar man kanske inte till inbrytarlustan hos dessa "lowlifers". Är man på jakt efter ett nytt köp, så ringer man väl hur som helst till den som säljer. Mvh Anders S. |
|
|
Pär:an: Självklart får folk göra som de vill. Jag ville bara se hur folk tänkte om saken. Jag har aldrig sålt nån bil, iallafall inte i den prisklass då det skulle bli aktuellt med fälgstöld eller liknande, så tanken av att hålla hemligt vart bilen finns har aldrig slagit mig. Men nu kan jag förstå varför folk döljer reg.nummret. Även om jag tycker att det är smidigare om man har det "offentligt". mvh Berg Life's a bitch..... and then you die..... |
|
Soton |
Har hört att kriminella gör ägarbyte med hjälp av regnummret. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.