AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
654

krockskada, 520:in

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Bilen Stod under kvällen (ca:19-21) parkerad på Tranbergsvägen(tror jag) i närheten av Alvik.
När min pappa kommer ut till bilen är det ingen vacker syn.
Någon id*ot har "tagit" framskärmen och lite till på bilen för att sedan bara sticka iväg!
Jag förstår inte att man kan göra på detta sättet.
Här är några nytagna bilder på skadan:

Länk

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
st
351
stoffe69
328ci -00
så vanligt så d inte e sant. bara anmäla o försöka få d som p-skada o punga ut me 1930:-
Personen med den röda bilen lär inte varit nykter....

De ser dock ut som rena plåtskador och kommer kunna åtgärdas ganska fort om inget vitalt eller bärande skadats.

Hoppas de löser sig smidigt för er.

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Såg nu att jag skrivit tranbergsvägen ska vara tranebergsvägen!

Wendtan:
Precis som du säger är det förmodligen bara plåt men det är ändå en massa jobb bilen har redan under dom snart 2 åren vi haft den varit på verkstaden 4 gånger tidigare. En gång för stöldskada som uppkom när någon försökte stjäla bilen utanför vårt hus och 3 gånger pga krockskador!

/Fredrik

Andersson: Se verkligen till att de kollar upp så att ramen inte blivit skadad, sne.
Hände min morfar på hans gamla Saab. Grannen kom in och sa att han råkat "putta" till den lite men inget syntes. Morfar lämnade in bilen ändån och det konstaterades att hela ramen behövdes riktas. Det syns inte men behövs heller inte så stor knuff för att den ska bli sned.
Bara en råd.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Tråkigt. Checka grannskapet om det kanske finns nån röd bil med skador. Det ser rejält ut kanske en slbuss?
Mvh
Asken
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Asken:
SL-buss var det första jag tänkte på. Ser som sagt ut som något stort och färgen går inte att ta miste på!

Förmodligen ite väl stora repor att lära sig få bukt med på lördagens putsträff som jag för övrigt ser fram emot! :)))

/Fredrik

to
268
tooon
325ix -07
Men om du vet ungefär vilken tid (eller i a f datum) skadan skett kan du ju chansa att ringa SL.
De kan nog ganska snabbt svara på vilka bussar som trafikerar den leden/vägen och de får nog uppgifter om någon av deras bussar har fått några skador de senaste dagarna.
En chansning, men de är nog rätt intresserade att reda ut om någon av deras chaufförer gjort sig skyldig till smitning.
Ifall det nu skulle vara en SL-buss givetvis...

/ Peter

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.