|
|
|
|---|---|
|
En kall morgon för några veckor sen när jag starta upp bilen, skrapa rutorna och körde iväg. så kom jag dock bara 100m innan den bara tvärdog och vägrade starta igen. Så har den stått sen dess. jag har testat och byta tändstift, tändkablar, bränslefilter, luftfilter. När jag hade lossat bränsleslangarna och satt dit nytt bränslefilter så starta den direkt igen, men precis som innan så bara tvärdog den efter nån minut. det verkar precis som om den får alldeles för högt soppa-tryck. Idag böt jag även bränsletrycksreg. och den starta och dog efter nån minut igen. Och det verkar inte vara stopp i returen. Kan tillägga att innan detta hände så var den väldigt trögstartad och gick bara på några burkar innan den blev varm. Nu vet jag inte var jag ska fortsätta, så jag är tacksam för all hjälp! | |
|
Det låter lite som ett problem jag hade med min gamla Sierra, den kunne köre typ 10min. och sen dog den bara! Jag skulle ta loss bränsleledningen ifrån karb. och ansluta igen sen gick den 10 min till. Lösningen på problemet var skit och rostbitar i bränsletanken, dom virvlar runt och sättar sig i sugröret...och bilen dör. Kolla detta och spola ut din bränsletank! /Micke |
|
|
Men då borde den väl dö pga. "soppatorsk".? idag efter att bilen hade dött så lossade jag på bränsleslangen efter filtret och fick en dusch av bensin för att trycket var så högt. Mvh /Andreas |
|
|
Ingen som har nåt bra tips? (har verkligen ingen lust att slänga pengar på verkstad) |
|
|
Det är uppenbart att det inte är fel på bränslepumpen. Nu är det läge för att se om det kommer gnista på stiften. När motorn stannar nästa gång, tag då ett löst stift, tag loss en tändhatt och sätt den på det lösa stiftet, tag en startkabel och anslut ena änden till gängorna på det lösa stiftet och den andra till metall på motorn. Försök starta bilen. Om det kommer gnista, då ligger problemet på bränslesidan. Vi vet ju redan att det kommer bränsle. Men bränslet måste ju in i cylindrarna för att göra någon nytta. Kolla därför att spridarna öppnar och sprutar bränsle. Återkom när du kollat detta. MVH |
|
| kolla kontakten till styrboxen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.