AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.223

Antenn e34?

Ni
8
Nickez
520 -88
Jag undrar lite om antennen på min e34 520i -88. jag har 2st antenner på den, en på taket (troligtvis mob.tfn antar jag) och sen har jag en där bak på vänster sida. Är den sistnämnda för radion? Hur tar jag isåfall reda på om det är till radion..

Tacksam för svar!
MVH Nicklas
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Orignal sitter antennen i trådarna i bakrutan, sök Länk på antennförstärkare så hittar du mer.

En del E34-ägare har monterat en vanlig antenn, eftersom de inte tycker att mottagningen duger med den i bakrutan.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Undras om det inte kan sitta en vanlig sprötantenn till radion bak som original på en -88? Ta bort sprötet tillfälligt så hör du om radion tystnar, ställ in en svag station först.

FP
Ni
8
Nickez
520 -88
ska testa det imorgon folke... poster resultatet.. måste nog köpa en ny antenn.. den här antennen bak hänger och dinglar typ.. :P
Antennen på bakskärmen e till för den inbyggda telefonen på bilar som har en sådan:-),e så på min bil i vart fall...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Det där varierar kraftigt. I skandinavien sätter man oftast antennen till telefonen på taket, tyskarna brukar ibland sätta sprötet på bakflygeln, ofta även kombiantenn för radio-telefon.

FP
Visa användare
456
fin bil
525 TDS(a) 94
Jag har då min radioantenn på bakrutan. Vet inte om den är limmad eller hur den sitter riktigt. Har sett denna typ av antenn på många andra E34or.

Diesel innehåller mer energi än bensin!
Du menar nog telefonantennen då? Sitter med kraftig dubbelhäftande tejp och med en box och kabelanslutning på insidan.
Antennen för AM-FM får alltid större dimensioner pga lägre frekvenser,

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.