|
|
|
|---|---|
|
Hallå där! Jag har precis köpt en 3,0s -76. Bilen är tyvärr väldigt rostig men har en intressant historia. Jag har köpt den av förste ägaren som körde med bilen till 1982 därefter har den stått avreggad i varmgarage.Den har gått 16000 mil och är ljusblå. Bilen har inga options utan är helt standard. Min undring är om jag skall behålla bilen och på sikt renovera den eller avyttra den i delar.Nya omonterade framskärmar med nya lister finns. Finns det något "sug" efter delar till E3 modellen och går det att få vettigt betalt för dem? Tacksam för svar. Nicke | |
|
Min far håller på att renovera sin 3,0si. Det finns delar till dem, men man måste leta ett tag för att hitta dem. Min far har åkt ner till München för att köpa delar och hittat en del faktsikt. En massa skärmar och annat roligt. Jag vet inte hur de ligger i pris idag, men är den fin så kan du nog få en bra slant. Det är en rolig bil när man väl har lagat upp den. //Schnitzer |
|
|
Grattis till ett roligt köp. Tyvärr är det så att E3 är troligtvis den kallaste av alla BMW. Det är väldigt bra om man vill ha en, men ska man sälja är det inte lika kul. Jag tycker att du ska ha kvar bilen som reservdelsbil och leta upp en rostfri istället. Inte ens E9 anser jag vara värd en omfattande rostlagning, då man hittar dom för småpengar i bra skick (30-40000). En fin rostfri 3,0s borde du få 20000 för, men det beror helt på vem som letar. Jag hade en 3,0 csi -72 som var helt rostfri och omlackad i originalfärg, nyrenoverad motor etc. Jag hade annons på den för 32000 för jag behövde pengar snabbt, men det ringde bara snackare. Ingen intresserad! Skandal att dessa kanonbilar inte ska ha ett högre värde, men trösten är att man kan köpa på sig ett lager att plocka delar från. Sen jag köpte min första 3,0 1987 har alla alltid sagt att denna modell kommer att bli eftertraktad/dyr etc, men jag tror inte det kommer att hända på minst 20 år. Slutsats: Fantastisk bil att äga och köra, omöjlig att sälja. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.