|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Undrar ur man ska gå till väga för att hålla lacken i bra skick nu till våren... Ska givetvis vaxa den typ 3ggr... Men därimellan? Vad ska man göra då? | |
|
Lämna in bilen på DITEC-behandling och låt dem sköta jobbet.. dem är ju proffs på att hålla lacker rena och fina... och bilen blir mycket lätt att tvätt. Den tål avfettning.. |
|
| använd ett bra schampo med mycket vax i och tvätta ofta så håller du lacken fräsch. Spola av bilen noga innan och använd en riktigt ren svamp så slipper du jobbiga repor | |
|
Bättre att använda ett schampo utan vax då det inte sliter lika mycket på det befintliga vaxet! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
hör alltid olika... vilket gäller? schampo med vax eller utan?? |
|
| Vad ska man med vaxshampo till när man kan göra en rejäl "riktig" vaxning i stället ett par gånger om året. Jag tycker bara det är jobbigt att få bilen snygg med vaxshampo. Smaksak givetvis!?... | |
|
Jag använder schampo med vax, både privat och i jobbet, och jag tycker resultatet blir mycket bra. På jobbet köper vi hem ett speciellt schampo på 25 liters dunk som funkar perfekt, jag har aldrig haft en så blank bil som jag haft sen jag började använda detta. Denna bilen Länk var inte vaxad på ca 2 år (dumt, jag vet) när bilden togs, enbart tvättad med vaxschampo bla turtle supertvätt, inte så illa på en 92:a. |
|
|
Jag skulle ändå tro att shampo utan vax är bättre... på det sättet att det som sagt inte slipar bort det befintliga vax skiktet, som däremot ett shampo med vax gör. Hursomhelst så upplever jag att ett shampo med vax är skönare att tvätta med... Det är ju bara prova sig fram till vad man trivs bäst med själv! Ska man va envis att använda shampo med vax så kan man se till att också vaxa bilen oftare om den ska va fin! |
|
|
jag har själv gjort ett test och kommit fram till att ett schampo utan vax är det optimala för mig. Så prova dig fram... Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
Shampoo utan vax tilltalar mig bäst också. Använder Sonax glansshampo med gott resultat. Börjar med att avfetta Spola av Shamponera Spola av -Fädig' kom å' tojka :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.