AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
490

varför syns inte texten navi på tvskärmen

Jag har problem med att navi texten inte syns på skärmen. Det går inte att välja navi längre så jag kan ej få igång navigatorn. Jag har en 728 -99. Jag vet att detta ämne har tagits upp tidigare men vad jag kan se så var det ingen som löst det. Båda lysdioderna lyser OK och den tar in skivan. Ingen av kablarna är lösa bak på navigatorn, inga stift böjda. Jag har även kopplat bort batteriet och hållt ihop kablarna
”Wanten” hade problem med sin navi och då var det strömförsörjningen som fixades med billiga komponenter.
Andra trådar har föreslagit uppdatering av mjukvaran i navi´n men vad jag förstått så har ingen där navi texten i tvskärmen saknas, åtgärdats med detta. Jag laddade ner mjukvara nav18_2.nrg och brännde på en skiva och stoppade in den. Efter ca 4 min laddande så åkte skivan ut men detta fungerade inte heller. Är det någon som har några förslag.
Jag tror att navispelaren på -99 årsmodeller skiljer sig mot åren innan.
BMW föreslog byte av navigator för 19000:- en annan verkstad behöver ha den en dag för felsökning med 800 + moms i timmen.
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Texten blir valbar endast om kartskivan är läsbar. Kanske låter det banalt men är lätt att missa.

Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker!
Jag har ju Scandinavien 2003 cd orginal men det är ju lite lätt skavt rätt över skivan, inte mycket men det kanske räcker. Då får man låna en riktig skiva och kolla detta.
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Jag kan säga att jag har prövat med tre olika skivor i min nu (idag).
En original från 00 en från 96 och en bränd säkerhetskopia av -00 och inget fungerar.

Jag fick samma problem som du, den bara försvann en dag från skärmen.
Den var skuggad under en körning, sedan var den borta.

Nu blinkar dioden "on" hela tiden.
Gör din det också?

Sedan när den läser skivan så lyser CDin hela tiden (vilken den ska?).

Är det samma för dig?

/Hammar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.