|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag undrar vad ni tror min 323i E30 -85 kan vara värd. Har inga planer på att sälja den i nuläget, men det kan vara kul att veta på ett ungefär. Bilens specifikationer: 19300mil Ej servicebok. Lackad med volvos T-gul -96. Inte en repa eller buckla på karossen. Lackad på firma, även insida huv, dörrar, hela bagageutrymmet, insida taklucka mm. Bilen har varit i familjen sedan -96 Ej vinterkörd på 5-6 år Orig. M3-vinge Kamei frontspoiler Orig. M bakkjol Antingen original M-sidokjolar (år 83-87) eller M3 E36 sidokjolar skall köpas. (vilka tycker ni?) Shadowline. Bilen får nu i vinter ny lack under list, rostlagad med ny plåt under list. Ny kam och vippor/vipparmsaxlar för 600 mil sedan (knappt ett år) Utfört på firma. Kvitto på 7000kr finns Sportavgassystem 1000 mil gammalt, kvitto på 5000kr finns. Bakre bromsrör byttes för ca. 1500 mil sedan, kvitto finns. Gula koni sänkdämpare och fjädrar runt om, de bakre justerbara. 15" alu med 2 nya sommardäck och två bra. 14" dubbvinterdäck-bra. På BMW orig. plåtisar. Oanvänt orig. reservdäck. Vita blinkers. Inredning nära nyskick, förutom förarstolen. ej sportstolar. Orig. M-ratt Mycket fin under, endast rost framför framdäcken, detta skall åtgärdas. Taklucka, elspeglar, c-lås, DEFA-fjärrlarm. Nytt batteri. Allt på bilen fungerar. Smärre oljeläckage motor och låda - ska åtgärdas. Motor och låda i mycket bra mekaniskt skick, inga missljud. Startar alltid lätt, går bra. Varvas aldrig över 2500rpm innan den varit driftsvarm i 15-20 minuter. (Vilken köpare tror på de??) nya belägg bak, nya skall monteras fram. I övrigt, div nya delar. Mycket mycket lite rost i övrigt (inget som syns alls) Enligt mig själv en mycket fin bil, med tanke på årsmodellen! Blank som bara den. Vad tror ni den skulle vara värd, med ovan nämnda icke åtgärdade saker fixade? Mvh Carl. | |
| Just det, alla besiktningspapper finns även sedan bilen var ny. | |
|
Alltid svårt med nästan 20 år gammla bilar... Som bil betraktad: 5000-8000 :- som "hobbyfordon" för en bil intresserad 16-20 åring troligen betydligt mer kanske rent av 15-20 000:- Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Ok, det var snålt. Släpper den knappast under 25k. Fler förslag? Tack. |
|
|
14.500:-, en fin vårdag, med 18-årig köpare, som just tagit körkortet. Annars mindre... |
|
|
Carl: Ärligt talat, om du vägrar släppa den för under 25' så lär du få testamentera bort den om den inte hinner rosta bort tills dess ;-) Skämt åsido, de tillbehören du lagt ned på bilen höjer inte per automatik andrahandsvärdet särskilt mycket. Idag tycker jag personligen det är mer unikt med en 323 E30 100% original än en kraftigt M-stylad d.o som majoriteten av E30 verkar vara. För 25' kan man som kund köpa en fin 525 E34, 735 E32, 325 E30 eller 318iS-16V E30...dessa bilar är både mer moderna och vissa av dem mer eftertraktade än 323 E30. Tror du skall vara nöjd om du kan få 15 för den. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Jag var och tittade på en 323 84:a som han begärde 30 000:-, skicket var helt ok, ingen rost att prata om, snygg blå färg, 4dörrars. Men detta var 1994, alltså 10 år sedan, en fingervisning kanske....ack då var jag 20år gammal :-) |
|
|
Jag köpte min fd 323 84:a för 30500....1995....dvs nio år sedan. 25000 känns extremt överdrivet om den inte hade max 10 000mil i orginalskick. Spoilers och liknande eftermonterad "extrautrustning" höjer inte värdet, snarare tvärtom. Tror på ca 10000 själv. /Simon |
|
|
Tyvärr är det nog så som många säger. Det är nog många som är bittra bilägare. Just att bilen för dig känns mer värd än vad andra är beredda att köpa den av dig för. 15000 kr skall du vara mycket glad om du får! Det är vad jag tror! Jag kan ju ha fel förstås! |
|
|
Skulle precis som dom andra tro att du kan få runt 10' kanske 15000 i bästa fall av nån fjunig 18 åring som vill ha en spoilerhottad äldre 3'a. Den är ju både gammal och har gått långt oavsett skick. Hade nog varit mer lättsåld om det hade varit en originalbil i toppskick med färre mil precis som simon_en skrev innan. Känner en kille som lade ner ca 200.000 kr på en gammal 240 som han höll på med i tre år och som verkligen var grymt välbyggd (för en Volvo), han blev bjuden mellan 40-50' när han skulle sälja den. Hade jag varit dig hade jag behållt den om den betyder så mycket för dig. |
|
|
Ok, tackar för era synpunkter! Dock så tycker jag ändå att man får vad man betalar för. Vill man köpa en halvdassig 735 för de pengarna så får man visserligen mer komfort och en modernare bil, men det är ju inte vad alla prioriterar. De 7or som ligger i den prisklassen är oftast inte i direkt bra skick heller... Alla människor vill få ut olika saker av sin bil. En del vill ha komfort och gott om utrymme, dvs köper då en 7a. Andra vill ha närkontakt med vägen och en roligt bil att ratta, med andra ord en E30! För övrigt så har ni inte sett min bil i verkligheten, så döm inte ut den som "överstylat vrak" Kan säga att alla som sett bilen hittils, gamla som unga har tyckt den varit kanonsnygg! :-) Nåja, tackar återigen för era synpunkter! Mvh Carl. |
|
|
Carl: Du har rätt i att 7-serie och 3-serien har relativt få presumtiva köpare och kanske därför är E32 kanske inget bra jämförelseobjekt mot E30. E32 o E34 är iskalla, minst sagt, idag och går att få 88-89 års 525 för under 20. Detta gäller (tyvärr) även de välskötta exemplaren. De tidiga enklare E36:orna börjar nu trilla ned under 30-strecket (även de välskötta!)...gissa vad som imponerar mest utseende mässigt på omgivningen om man jämför en sådan mot en E30, en färsk körkortstagare lär välja en sådan utan att tveka. Vet att det går att få tag på 318iS-16V och 325 E30 årsmodell 89-91 för runt 25 idag (även om vissa som lever kvar i det förgångna annonserar ut dem för det dubbla), dessa modeller brukar vara rysligt populära och lär därför vara mer eftraktade än en 84:a 323, hur fin din bil än är. Jag önskar dig lycka till med försäljningen! Som sagt tidigare: får du 15 skall du vara väldigt nöjd!! mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.