AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
4.422

Bilder på nya 1-serien!

Sida 3 av 3
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Det var mig en ful skapelse.

BMW e lag
MS:
Det står i engelska och tyska tidningar att den kommer att kosta från 170.000 kr
Aldric skrev:

"Alfa (baken) möter Jaguar (fronten i profil). Nasty ugly!!!"

Om det hade varit fallet så skulle 1-serien bli världens vackraste bil. Nu är istället 1-serien en av världens fulaste bilar.

1-serien blir grymt snygg ... lite M-Coupé över den..

:-)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Ang. frågan: "Varför BMW bygger bil i den klassen?"; är svaret att det finns ett EU-krav på att varje biltillverkare skall till 2005 producera minst XX% bilar med förbrukning/utsläpp under en viss nivå. (Kommer tyvärr inte ihåg siffrorna).

Detta innebär att ju fler M, SUV och lyxbilar BMW spottar ur sig; desto fler småputtar måste dom bygga! Nu var iofs köpet av Mini ett genidrag med tanke på detta.

En intressant klausul i EU-direktivet är att tillverkarna inte behöver SÄLJA bilarna, bara PRODUCERA dom... :-)

__
BMW CS #5221
Ps
41
Pson
E36 325i -91
Perfekt till gäddfisket!

Länk
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
Jag tror att 1-serien kommer att sälja grymt bra, tänk på allt kvinnofolk som beundrar BMW-bilar men avlutar med kommentaren: -Men den är ju för stor för mig
Min svärmor är ett lysande exempel, älskar att åka i 530:n men gick och köpte sig en liten japs istället och det var inte pengar utan storlek på bilen som styrde.

Ang. designen så är som vanligt med bangels kreationer lite kluven... 1:an är lite sådär fulsnygg :-|

/Fredrik
chrille70
Tycker den ser riktigt bra ut. Jag funderar på att byta ut min 316ti mot en 116i eller 118i om nåt år. Tror utan tvekan att 1-serien är den snyggaste bilen i "Golfklassen", varken Audi A3, VW Golf eller Ford Focus ser ju riktigt kloka ut i sina senaste utföranden... Enligt min högst personliga mening.

Jag ställer mig väldigt tveksam till att man ska kunna köpa en ny 1-serie för ca 170.000kr. Jag skulle snarare tippa på att priserna startar i trakterna av 190-200.000kr. Audi behagar nämligen kräva 185.000kr för en A3 1,6/105hk och BMW brukar inte ha för vana att ta mindre betalt än Audi för grejerna...!

MVH Chrille
Återigen 170-180 tusen i Tyskland och England.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Den är ju jättegullig den där lilla bilen , som en opel corsa fast lite "sportigare" , om man skall ha en bil man inte åker i skulle jag vilja ha en 1:serie då nypriset verkar bli skapligt och säkert bättre kvalität än de flesta småbilar (dödslådor).
Vet inte om det diskuterats, men på bmw.com har de nu lagt upp en väldigt störande "teaser" på 1-serien. En "highlight" som de kallar det - innehållande en video där man ser en ytter- och en innerbackspegel.

Positiv kan man väl säga att devisen som används är: "High-rev exhilaration"...

Länk till highlighten - Länk

//Magnus
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Skitsnygg var den ju inte, men jag tror det är som med e60 - det går inte att avgöra det med några bilder, den måste ses live för att man ska förstå. Men nya Audi A3 blir svår att knocka, den är lätt snyggast i klassen.

håller med Rammstein... bmws nya bilar gör sig inte lika bra på kort som i verkligheteten.. tror att nya ettan kan bli riktigt tuff, snyggare än 3-serie compact i varje fall!

/Cronor
Kockjäveln
Håller med om blandningen an Alfa och Jaguar. Den liknar en Alfa 147 bak, och ser ut att ha plockat grillen direkt ifrån Jaguar.
Ni som klagar på de små bakljusen alternativt klagar på fronten. Är det här de första spionbilderna ni ser överhuvudtaget ? En gång mötte jag en karavan med Alfa-testbilar och det såg mer ut som stealthflygplan än bilar. Klart att bakljusen inte kommer att se ut så där. Maskering kallas det ;-)
bj
291
bjorasen
M535i -87
Jag har vant mig vid BMW:s nya design så jag fick inte en sådan chock som när jag såg E65 och E60.. tror att den kommer att bli snygg.. När man har sett den live så kommer man att tycka d iaf.. Nu när man har sett E60 mer ute på vägarna så tycker jag att den är riktigt snygg! Var på BMW igår och tittade på 645:an och den var mycket snyggare i verkligheten än på bild..

MVH///Christopher
Uf
55
Uffe K
ALPINA B3 3.2 Touring-97
BMW 528I Touring -99
Här kommer mer info om 1 och 2 samt M2..

Mycket intressant eller vad sägs om följande motoralternativ:

218i 1.8L 8V 125Hk
220i 2.0L 16V 165Hk
220iS 2.0L 16V TURBO 200Hk
220d 2.0L 16V diesel 150Hk
M2 2.4L 16V 250Hk

Jag kan lätt tänka mig att köpa en 220iS eller M2 som Andra BMW/Shoppingbil/banbil till flickvännen.

Jag tror att denna bil kommer att bli en fantastisk försäljnings succé. Utseendet har ...tror jag mindre betydelse då Pris/prestanda/Bakhjulsdrift kommer att ge 1,2 serien en klar fördel framför konkurrenterna.

Kolla in detta:

Länk

MVH
Ulf
Skitsamma hur dom nya ser ut, man vänjer sig.
Sålänge dom fortsätter att göra körglada bilar med oslagbar transmission så är det ingen fara.

Som nån annan redan sagt det är nog jäkligt svårt att göra en liten bil snygg, proportionerna stämmer inte riktigt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.