AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
4.424

Bilder på nya 1-serien!

Sida 2 av 3
Berga: Du menar trendskapare ?
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Det nya modet med den spikraka dragningen av bakdörrarnas bakre linje är bara så förbannat fult...men förmodligen praktiskt ur produktionsteknisk synvinkel
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Såg 4st maskerade tyskreggade bilar idag. Påminnde väldigt mycket i formen om 1-serien på bilderna.

Vet inte varför dom alltid stannar här. Speciellt BMW gänget och merca gängen. Såg M5 när den skulle lanseras, Såg maskerade ML. Och idag något som påminnde om 1-serien.

Schnelle fart, Härliche fart.
chrille70
Nya 1-serien lär ju bli lite som en modern E30. Alltså en genuin BMW rakt igenom med allt vad det innebär men i litet format. Med tanke på att det så kallade C-segmentet ("Golfklassen") växer så det knakar i Europa i likhet med marknaden för så kallade "premiumbilar", så tror jag 1-serien har alla förutsättningar att lyckas.

Ser fram emot att se den live i höst!

MVH Chrille
Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
BMW320:
Nej, trendföljare. Exemplarisk sådan. Man ser drag av nya sexan och Z4. Man ser samma höga häck som på 9 av 10 moderna bilar (4-serien, nya 5-serien, nya 6-serien, nya 7-serien exempelvis). Kort sagt, så är designen moderiktig. Men som jag sa... Jag själv tycker inte den är speciellt strålande.
1-serien: Antagligen en tekniskt och funktionellt bra bil. Men utseendet....hallå..vad är det som händer. Bangle behöver akut hjälp med att designa bakpartierna på bilarna!
1-serien är APful!

// Lazze
Länk
Man får verkligen hoppas på att baklysena blir större på den färdiga bilen... Är mer sugen på coupemodellen av 1-serien.
Tror det blir en kanonbil priserna ska börja på 170.000 klart konkurrenskraftigt.
Den ser mycket snyggare ut än på alla konstgjorda bilder man sett i tidningarna. med en respektingivande motor skulle jag inte tveka att köpa den. Den får ju mycket chassiteknik från den kommande 3-serien.
Ofta så är det fototrixade bilder som kommer ut till tidningarna speciellt i dom Tyska tidningarna så figurerar det egenhändigt komponerade bilder.Sådana där skit fula baklysen får ju bara inte släppas ut på marknaden.

Länk

mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Coupé modellen lär bli betydligt snyggare. Själv funderar jag på att byta min 528 mot en sådan när den kommer.
Tänk på konceptbilderna på 1-serien, jämfört med 5 och 7 serien när dessa var på väg. 1-serien tror jag blir den i särklass snyggaste BMWn sedan Chris Bangles tog över. 5an och framför allt 7an ser ju riktigt jävliga ut i jämförelse.
Bilderna på 1an i länken som visades här var ju en maskerad kombi, självklart är den ful!

Jag tror det blir succe! Den är ju precis vad som saknas på marknaden idag. En liten, bakhjulsdriven bil med lite klass.

Mindre bil = roligare bil

Som A3 reklamen säger, "ju dyrare parfym - destå mindre flaska".

AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
tyvärr inget positivt och säga om bilen....
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Det är klart att ljusen fortfarande är lite maskerade. Det syns tydligast på nedersta bilden på främre blinkersen. De fortsätter ju en bit till på sidan under den grå maskeringen.
Aldric
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEWWW!!!

Alfa (baken) möter Jaguar (fronten i profil). Nasty ugly!!!

"Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar"
El
338
ElNiko
325iT-92
Jag har LÄNGTAT efter den här bilen!!! Äntligen en modern ersättare till E30kombin. Tycker att den ser riktigt fräck ut, sen är det ju dessutom på tiden att bakhjulsdriften gör comback i golf-klassen, jag är sååå trött på alla snusförnuftiga motorjournalister och deras "trygga" understyrning...

Har läst nånstans att toppmodellen av 1:an ska ha en 2-liters turbomotor, tycker det vore underbart om det vore sant.

Tänk er sen att man lanserar en 120ixTurbo, och (nu är jag långt in i drömmarnas värld) beslutar sig för att köra WRC! Jag svettas av bara tanken...

/Niklas
MJ_MJ_MJ
Tror man får vänja sig lite, vid första anblicken tyckte man inte att den var helt hundra. Men när E39 kom tyckte många att det var "en jävla jänkare" men tror nog att det kan bli en jävla rolig bil, får dom in lite känsla a la E30 så kan det inte bli fel!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
I all min ödmjukhet så kommer även denna bil att bli en storsäljare liksom både x3 och 645 är jag benägen att tro:)
Asken
Klart den blir en storsäljare när folk kan köpa sig en ny BMW för 170.000 kr.
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
Lägg till i : Varför måste dom?...=)

Länk
Länk

Sen tror jag inte den kommer kosta 170k utan uppemot 200k.
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Öööö.................
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.