|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har tänkt lacka om en av mina sidobackspeglar som fått sig en liten dörr-smäll... Hur i -helvete- gör man detta? Jag började med att plocka bort spegelglaset och monterade ur själva insatsen där i. Då kommer man åt ett par skruvar, och skruvar man bort dem så "lossnar" själva plasthöljet, men det får man ju inte bort för hålet till själva staget i mitten är ju mindre än staget. Backspegeln verkar liksom vara i 2 "delar".. Det sitter ett "fäste" i plåt typ 2cm tjockt som själva plasten sitter på.. mellan dörr och backspegel.. Frågan är, går det att få bort enbart själva plasten, eller måste man montera bort båda delarna? isåfall hur ska jag då kunna lacka delarna när dom inte går att få isär? Det är svårt att förklara hur jag menar, jag vet. Men jag hoppas nån här förstår eller har gjort det tidigare, eller vet var man kan hitta information.. Helst med bilder tror jag :) /Vol | |
|
Jag kanske har missförstått dig, men har du provat att vrida hela spegeln uppåt så att du kommer åt de två insexskruvarna som håller fast alltihop i dörren? Bilder: Länk ///Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
|
Exakt! Så ser det ut. Men jag vill ha isär dessa två delar när jag fått av det. Alltså, järnbiten med skruvar vill jag montera bort ifrån själva plasthöljet som är backspegeln. Hur ska man annars kunna lacka en av delarna? Detta borde väl gå, på något sätt? |
|
|
Okej, då förstår jag. Jag kollade i ETK:n för att se på sprängskissen (bild: Länk )som finns där, men jag blev inte klokare av den. Du kanske kan höra med BMW-verkstaden hur man gör? Ge dem en wienerkrans så hjälper de dig nog gladeligen ;) ///Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
|
plockade själv bort mina speglar i samband med lackering. först glaset rakt ut, lossa kablarna för värmen, 2 skruvar som håller ihop spegelhuset ( två halvor ) bänd isär spegelhuset längs med skarven som löper runt, nu sitter själva foten med motorn kvar i dörren med två kraftiga skruvar. för att få loss även denna så måste dörrklädsen lossas så att kablaget till spegelmotorn och värme kan kopplas loss och dras ut. ta det lite lungt bara så går det bra, lycka till fisherman |
|
| volatile: blir det inte M speglar? var det inte du som sa i en annan tråd att du har såna? | |
|
Jo, exakt. Det är M-speglar jag har, dom "2-delade" varianterna ni pratar om ovan är vanliga speglar.. M-speglarna går inte att dela i två delar. Nåväl, jag tror jag löst problemet.. Ska testa lite mer ikväll :) Tack för alla svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.