|
|
|
|---|---|
Plumber |
Jag har ett problem som jag måste lösa snabbt. Jag kan inte koppla upp mig mot Dis-datorn för att koda om mina nycklar. Måste ju koda om dom för att försäkra bilen. Är det någon som har haft samma problem eller vet vad det kan vara? Tack på förhand Anders |
|
Vill minnas att nån som haft "chipptrim" på en 530d haft liknande problem... sen fins en risk som du inte vill höra: nån kan ha justerat mätarställningen... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Plumber |
Kanske ska tillägga att bilen är inhandlad på en auktoriserad bmw-handlare i tyskland av mig själv. Serviceboken är helt klockren, den är fullservad. Mätarställningen är 18700 mil vilket jag tycker låter helt normalt på en 96:a... Hjälp mig nu! Ingen som haft liknande problem?? Tacksam för svar. Anders |
Plumber |
Förresten. Varför skulle det inte gå att koppla in DISen om man har skruvat den? Mätarställningen lagras väl i ljusmodulen? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Folke var ute för detta vid nått tillfälle med sin 528 har jag för mig. Kommer inte ihåg hur dom löste detta eller om det var handhavandefel av DIS- kusken. ///MVH Hasso Länk |
|
Förmodligen det senare, allt funkade vid ett senare försök (hos annan verkstad). Det funkar definitivt lika bra även om nån har varit inne i nån mätare och hackat, däremot kan det ju inte uteslutas att nåt gått sönder i bilen. I mitt fall kunde de inte få kontakt varken i diagnosuttaget eller i OBD-II kontakten, men senare funkade båda alternativen. FP |
|
Plumber |
Okej, jag har snackat med en annan bmw-mek och han säger som du folke. Han sa att det förmodligen är nåt som hängt sig bara, att det inte finns någon logisk förklaring. Han trodde inte att något var sönder iallafall. |
|
OK, finns en tråd till i samma ämne öppen just nu. Det är lite illa att BMW tar betalt för "försöken" bara, i mitt fall visserligen bara ett par hundringar, men jag tror andra också fått betala för liknande inkopplingar som inte ledde till nåt resultat. FP |
|
Plumber |
Problemet är löst! |
stefannorr |
plumber> lösningen får du gärna dela med dig,de är det som är vitsen... : ) |
Plumber |
Kolla den andra tråden.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.