|
|
|
|---|---|
|
Hej Är det någon som har en tryckplatta till en 316 årsmodell 87-97 eller 318 89-98. Är inte hundra på årsmodellerna, men det verkar som om motortypen heter M40B16 resp M40B18. Jag har ingen BMW själv så jag kan inte modellbeteckningarna sådär bra. Men jag skulle i alla fall först och främst vilja veta totala yttermåttet på tryckplattan. Den ska sitta på en annan motor med 215mm lamell, men den har en klack på svänghjulet, diametern på den klacken är cirka 270mm. Alltså måste jag ha en tryckplatta med mindre ytterdiameter än detta. Någon som kan hjälpa mig? | |
|
Hallå igen Säkert att ingen har sin motor urmonterad och kan ta någgra mått för mig? MVH Magnus |
|
| Hallå där...jag kan mäta yttermåttet åt dej imorgon då jag ska ut till garaget...! | |
|
Hej Jag är grymt tacksam för alla svar. MVH Magnus |
|
| Hej...nu har kollat upp tryckplattan,den är 250mm som störst i yttermått (+-1mm) och det är en M40B18-motor jag kollat på... | |
|
OJ.... Det var ju väldigt bra. Den får vara max 270 mm för att passa i mitt svänghjul. Kom på att jag glömde fråga om den är till för ett plant svänghjul? MVH Magnus |
|
| Det är ett dubbelmasse-svänghjul...alltså ett svänghjul med kant. | |
|
Neeej.... Det var inte bra alls :-/ Jag hade två alternativ till tryckplatta på min motor. Denna BMW-kopplingen och Saab 900, men båda hade något problem. Inte bra alls. MVH Magnus |
|
| Varför går inte det menar du? 250mm tryckplatta går ju fritt på ditt svänghjul om jag förstod dej rätt..! Vad är det för "klack" du har? | |
|
Alltså jag har en tunn ring eller klack ytterst på mitt svänghjul. Ppå denna ring sitter tänderna till vevaxelgivaren alltså kan jag inte svarva bort denna ring. Innerdiametern på den är 270mm och innanför är svänghjulet helt plant. Så jag behöver en tryckplatta för 215mm lamell, men totala yttermåttet på tryckplattan får vara max 270 mm och den måste vara avsedd för ett plant svänghjul. Verkar vara svårt att lösa :-/ Eller så får jag bita i det sura och köpa en svindyr specialtryckplatta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.