|
|
|
|---|---|
PIST OFF |
Är intresserad av denna bil.Är det bra pris,mm Länk 20tum SPLITT |
|
MYCKET fet, ungefär så en BMW ska se ut!! Dessutom ett nästan löjligt lågt pris för en touring om milen stämmer. Kunde i.o.f.s. vara en 540 men vafan!... Har du köpt den än?:) RAWLAW |
|
|
Kolla inlägget om "Autohallen i Helsingborg" eller följ länken nedan. Man ska nog sätta en varningsflagga på den handlaren. Länk |
|
|
Det kan ju bli en bra affär ändå, men det gäller nog att se upp lite tror jag. |
|
| 9000 mil... Är det en slump att så många importvagnar har gått just 9000 mil när de står till försäljande i Sverige? | |
|
Denna bil skulle jag undvika. 9000mil är löjligt lite, särskilt om det är en import. Sådana landsvägslok går knappast 1000-1500 mil/år. Har även för mig att Autohallen i Helsingborg är en lite småskum firma. Har för mig att de har varit snack om dem under import-forumet, mycket skruvade bilar och mystiska säljare. |
|
|
Har kollat på bilen för någon månad sedan. Vi snackar mycket spräckta spoilers m m.Lite roligt att han inte ville visa en innandömet innan man pratat inbyte m m. Provkörning var inte att tänka på... Se gamla inlägg enl. ovan. Vid besök/kontakt pratar de alltid om ett annat stort projekt som tar tid - verkar vara rena sideshowen med bilkrängning. Jag tror du kan hitta bättre utan att anstränga dig för mycket. Vill ju inte kapa firman, men stället gav en kalla kårar avs. skruvning m m. |
|
PIST OFF |
Man blir lite skraj efter detta jag läst. GOOBLEDIGOOK::Vad den i så dåligt skick.SKall ut o titta på den nu i veckan.har själv en 525 24v 92:a.Den är oxkså full utr + att hela bilen är omlackerad pga vandalister.Den har 17tum bmw splitt.Där är allt på den utom farthållare.Vad tycker ni ja skall ge mellanskillnad för denna 530??Om det blir något.Tacksam för svar.. 20tum SPLITT |
|
PIST OFF. Jag har ju sett värre bilar. Exteriört var det dock div. sprickor, repor och "hack". Fälgarna är ju mot tillägg, verkade på säljaren som de var värda sin vikt i guld... Interiört var bara genom ruta eftersom han inte hittade nycklarna. Såg ut som om de hade haft ett gäng ryska brottare i bilen för att dra ut radion iallafall. Kan ju vara fin trots allt ovanstående - men jag hade nog provkört den rejält, m-testat samt kollat mil med BMW. Är inte säker men tror att det saknades servicebok. Verkade som den gått betydligt mer än 9000 mil. Bor du i krokarna så skadar det ju inte med en provtur. Jag hade dock inte befattat mig med handlaren. |
|
|
Köpte bil av honom för ett tag sedan och den är jag fortfarande helt nöjd med. Priset var klart konkurrenskraftigt och skicket har jag inte heller något direkt att anmärka på. Det var inga problem att titta på bilen ordentligt innan jag köpte och att M-testa den gick också bra. Det är bara ett par hundra meter mellan Autohallen och Motormännen så det är lätt att göra en test och det ställde han upp med att åka dit och besikta den (fast jag betalade förstås kostnaden)... Mätarställningen kollade jag upp via BMW och den verkade stämma också, så om den skulle vara backad så borde det handla om högst 1000 mil... Visst hade han andra bilar som inte var i samma fina skick, men det har väl alla bilhandlare och det fanns också fler bilar i gott skick. Jag upplevde honom inte direkt som oärlig, snarare lite oerfaren. Det var inte så att han direkt stod och ljög om bilarna, men däremot hade han väldigt enkla lösningar på allting. Det var mer än en gång jag småflinade och tänkte ungefär som att -"ja, ja, dra du den om älgen också...". Typ som att takluckan satt lite snett på den bilen jag köpte, vilket jag inte brydde mig om att tjafsa om eftersom det tar 10 minuter att justera, men om jag hade sagt till om det så hade han säkert sagt något i stil med att -"Det är ett standardfel på de bilarna, men bara du kör i en grop på vägen så hoppar den rätt" :) Så mitt tips är att ignorera honom och titta på bilen, det går att göra bra köp där, men räkna inte med att få mycket vettig information från honom... |
|
PIST OFF |
Får nog ta en titt på den imorrn.M-test skadar heller aldrig.Men hoppas han tar min i byte om de blir något köp.Men som Goodbldigook berättar så verkar den ej vara i super skick men ja får chansa.Får ut o provköra den en gång.(rensa avgassystemet) :) Tackar alla för svaren.Återkommer med om vad som hänt. 20tum SPLITT |
| Räkna med att han ger väldigt dåligt i inbyte, jag sålde min gamla bil själv istället för att lämna den där... | |
|
Jag skulle ALDRIG köpa en bil där. Jag stannade själv till för 3 veckor sen när jag såg 530:n. Låt säga att jag inte behövde kliva ur min egen för att bedöma skicket på den.....VARNINGFLAGG Det finns några såna firmor till i Helsingborg om nån är intresserad... snabba affärer, inga papper- inga frågor ;-) micket fin bil |
|
PIST OFF |
Ja tror ja skippar den bilen.Borde nog först kollat sen skrivit i forumet :)) Men de va bra att ja fråga.Får påkosta min egen bil istället.(byter ämne bara sådär) :)) Någon som kan rekomendera bra stötdämpare och fjädrar runt om till min 525:a för ett bra pris??? Har själv hittat för 9000:- o det är inte lite pengar.Kanske finns något billigare. Någon.. 20tum SPLITT |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.