|
|
|
|---|---|
|
En lite historia från verkliga livet om BMW verkstäders trista attityd men som tur va finns det ljusglimtar. I måndags ringde jag till M-bil i Eskilstuna för at jag ville att dom skulle montera en motor och kupévärmare samt göra en Insp. II. Personen ifråga som svarade kunde inte ge en prisuppgift utan verkstadschefen skulle ringa upp. Det har nu gått 2 dagar samt att jag har ringt 2 gånger, fortfarande ingen som har återkommit. Jag måste erkänna att idag gick säkringen och jag har ringt upp dom och sagt vad jag tycker om deras agerande. Jag har jobbat med kundrelationer (CRM) i många år och även för bilföretag. Det dom tydligen inte har fattat är att det är verkstaden som säljer nästa bil. Det är ofta där det avgörs vad din nästa bil kommer att bli. Ta detta med en nypa salt eftersom ni som är inne på detta forum är exceptionella;). Jag ringde Carsson bil i Örebro på förmiddagen idag och dels fick jag en prisuppgift direkt samt en tid imorgon samt att dom fixade fram en lånebil fast dom inte hade någon inne, det kallar jag service! M-bil i Eskilstuna förlorade just 13 000:- och Carlsson bil tjänade 13 000:-, vart tror jag vänder mig nästa gång! /s-w | |
| Då har du inte träffat verkstadschefen i Solna ännu...*suck* | |
|
Hej Har goda erfarenheter av Solna, å andra sidan är jag och bilen nästan kända där då jag haft lite problem med bilen (dock ej Solnas/verstadens fel om man ska vara objektiv). Jag får alltid korrekta prisuppgifter, bilen blir klar i tid och de ringer alltid och håller mig informerad. Mekanikern (jag tror att jag brukar få samma mekaniker) som brukar fixa min bil verkar mycket seriös och kompetent och gör ett bra diskret jobb, inget har glömts eller missats. Mvh / Wallace |
|
| Wallace: Dom kan ju iofs ha bytt ut honom slutade åka dit ..han tog inte ansvar för något bara hänvisade till killarna under honom..(gissa vad dom tyckde) samt att jag gillar inte folk som inte är kompetenta att hälsa | |
| gto80 -- Vad jag hört från en säljare har de gjort sig av me lite folk på verkstan p.g.a. saker som upptäckts på bilar efter de sålts, trots att de skulle genomgås noggrant innan köp. Bl.a. min f.d. 320. Kanske din gamla vän kickades i samband med detta ? | |
| Ja man kan ju hoppas..det var det sämsta jag någonsin stött på i chefsväg ..jag hade ett fel som jag fick återkomma för 13 ggr. han tog inte ansvar för något..ringde till han från Skåne han bara kopplade över telefonen till kundkillarna..dom fick sköta all kompensation på eget ansvar..men i slutänden fick de veta hur han agerade | |
|
Visst kan det vara så att man bytt ut folk, dett har jag dock ingen vetskap om. Mina verkstadsbesök har kostat fläsk kan jag lova men då har jag å andra sidan gjort mer än bara byta tändstift. Mina erfarenheter gör att jag har fullt förtroende för BMW Solna. |
|
|
Verkar vara en del rent av dåliga säljare och verkstadchefer i landet. PAULSSONS BIL i Helsingborg har jag mycket dålig erfarenhet från också. Hämtar ut min bil efter en dyr service med en fet repa och buckla på vänstersidan. Talade med verkstadschefen som också fotograferade skadan. Ingen kompensation. Lång historia men de ger jag inte fem öre för. Rent av otrevligt bemötande. Fy. |
|
|
Varför blir jag inte förvånad över att du har problem med M-bilar... |
|
|
Har bara haft inne bilen en gång hos BMW Solna, då funkade allt perfekt, inget att klaga på. Man borde testa att kvotera in lite kvinnor som kundmottagare, kanske det skulle bli lite ordning då! :-D /Cronor |
|
| Cronor: Håller med helt och hållet. Kan vara lite tjatiga ibland men de har nog en varmare hand mot kunder ibland. | |
|
Jag måste passa på att rekommendera BMW i Nyköping. Trevligt bemötande och bra service. /Mikael Varför nöja sig med sex...När det finns V8 ;-) |
|
|
Blir ni dåligt bemötta, ring upp huvudkontoret och prata med chiefen det tar garanterat skruv, gissa hur jag vet det? |
|
|
Har bara gott att säga om BMW Luleå. ----BMW ///M3--- |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag vidhåller fortfarande att Theanders i Lund har blivit "förtrollade". Nu senast när jag hämtade bilen efter omlackning så såg den förjävlig ut. Jag gick in till Vérkstadschefen och han gick ut och kollade. - Åhh! Fy vad har de gjort nu. Jag bokar en ny tid. Jag ringer dig. - Okidoki. efter 10 min = samtal och tid för omlackning. Vid inlämnandet så sade de att det tar 3 dagar, dvs du kan hämta den på onsdag. På onsdag morgon så ringer de och säger att allt har gått bra och att det är bara att hämta bilen. Kommer dit och jag blir nöjd. Sådeså Wendtan ;);) Det verkar som om de dessutom har fått en ny yngre förmåga som kan "halva" ETK i huvudet och då för E39 så ..... :) "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.