AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
587

Vilken bil ska jag välja?

Lider av kraftig beslutsångest :)

Bil 1:
320iT -01 (170) med 4200 mil på mätaren, stålgrå med kjolpaket och ljusgrå läderinredning med sportstolar och hifi-ljudpaketet

Bil 2:
328iAT -00 med 7000 mil på mätaren, silvermetallic helt orginal med gula blinkers, svart läderinredning med vanliga stolar men med GPS, Harman Kardon paketet och inbyggd telefon.

Hur mycket skiljer det i prestanda? Har provkört 320n och tyckte den gick ganska okej men 6 dl cylindervolym borde ju göra en del även fast det är automat

Bägge bilarna ligger på ungefär samma prisnivå.

Synpunkter? :)
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ska du ha bilen länge? Värdetappet blir nog större på 320n, så om du inte tänker behålla bilen så länge hade iaf jag tagit med det i beräkningarna. Plus för 320n är låga mil, borde inte bli några rep på ett tag.
s-
142
s-w
330iA Touring -02
Jag skulle ha tagit 328iAT, Rätt utrustning och dessutom kom ju inte faceliften förens -02, så det borde inte vara någon större skillnad på -00 och -01
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Skulle rekomendera 330iT, de kommer hålla värdet bättre:

Länk

Länk

Mvh
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

En 330 spelar redan nu i en helt annan pengaliga och jag antar att den kostnaden kanske ligger till grund för vilket av bilarna ovan?

Jag skulle satsa på 328:an trots att den saknar det m-paket som jag antar att 320:n har. Jäkligt snyggt men 328:ans motor väger över den fördelen. Sportstolarna i 320:n är ju inte fel men helläder i 328:an är minst lika bra (enligt min åsikt).

Visserligen har 328:an automat vilket gör den till en ganska "annorlunda" bil om man får uttrycka sig så. Det är upp till dig om du vill ha manuell eller automat eller om det helt enkelt kvittar. Jag antar att priset på dom båda är relativt lika, eller?
Är båda bilarna import?
sv-sålda är väl ca 15-20 000:- dyrare i ditt e46-fall.

Jag hade valt 320n. Prestandan är identisk mellan bilarna samt att du fortfarande har fri service/vagnskada osv om den är svensk såld. (Som iof går ut iår.)
M54TU är en underbar pärla, med härlig sång.

Tyvärr e H.K systemet inte mycket o hänga i granen.
Är de TV/Nav i 328an är de ett stortplus givetvis. 328 automat är en väldigt trevlig bekantskap, dock hyfsat törstig.

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Håller med wendtan på allt utom första punkten. 320:n känns tunn jämfört med 328:an, anser jag... :)
Jag ska inte sticka under stolen med att 328an känns kraftfullare i registert än vad 320 gör.
Dock talar prestanda sifforna sitt klara språk. Dvs Placebo effekt eller vad man skall kalla det.
Mitt tycke är att om man väljer en automat 3:serie så ska den inte vara mindre än 328:an

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.